Walentynki 2024

Celem dzisiejszego dnia było zapoznanie się z ideą Dnia Świętego Walentego, zachęcenie dzieci do okazywania pozytywnych uczuć/ miłości innym osobom (rodzicom, rodzeństwu, kolegom, koleżankom). Jak wiadomo kolorem miłości jest kolor czerwony dlatego przedszkolaki przyszły dziś do przedszkola ubrane właśnie w tym kolorze. Walentynki w przedszkolu to dobry czas na promowanie miłości, empatii i przyjaźni oraz do uczenia dzieci wartości okazywania szacunku i troski o innych.
Podczas zajęć o tematyce walentynkowej dzieci dowiedziały się że:
– walentynki to święto obchodzone 14 lutego, które celebrowane jest na całym świecie,
– jest to święto zakochanych, kochanych, podkochujących się, kochliwych – czas okazywania miłości i przyjaźni,
– walentynki szczególnie sprzyjają nieszczęśliwie lub niefortunnie zakochanym, którym brakuje odwagi lub nie potrafią wyznać swoich uczuć, ponieważ są nieśmiali i wstydzą się,
– początki walentynek sięgają średniowiecza i  wywodzą się z Anglii,
– patron tego dnia czyli św. Walenty, był biskupem rzymskim, który miał moc uzdrawiania chorych – tak przynajmniej mówi legenda,
– do Polski Walentynki dotarły w latach 90 ubiegłego wieku,
– obchodzi je każdy bez względu na to ile ma lat,
– w tym dniu ludzie obdarowują się prezentami, aby wyrazić swoje uczucia do bliskich,
– walentynkowe wyznanie czyli: liściki, kartki, laurki, kwiaty, drobne upominki nazywamy „walentynką”  – można je ukradkiem włożyć je do kieszeni, wsunąć do skrzynki lub wysłać pocztą, w ten sposób okazujemy miłość, przyjaźń, serdeczność, wręczamy je najczęściej osobie, którą darzymy ciepłym uczuciem.
Dzieci poznały symbole walentynek czyli: serce, amorek, łuk i strzały, gołębie, czerwone róże, które wszystkim kojarzą się z miłością i romantyzmem. Wysłuchały też opowiadania „Historia Walentynek” oraz legendy o Świętym Walentym, a po wysłuchaniu odpowiadały na pytania dotyczące tekstów. Dzieci dowiedziały się jak obchodzi się walentynki w innych krajach (Francji, Japonii, Włoszech) oraz poznały piosenkę „Walentynki” – Śpiewających Brzdący. Następnie wzięły udział w walentynkowym quizie, którego celem było utrwalenie wiedzy na temat historii i tradycji związanych z walentynkami oraz rozwijanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i odpowiedź na pytania. Zagrali w walentynkowe memory, które pomagają dzieciom rozwijać pamięć, umiejętności obserwacji i logicznego myślenia. Tworzyli swoje własne walentynki, co pomogło im wyrażać swoje uczucia i budować relacje z innymi. Dzieci doskonaliły przeliczanie licząc serca, które wcześniej układały od największej do najmniejszej oraz dopasowywały dwie połówki serc. Ukazywały swoją sympatię względem kolegów podczas zabawy ,,Mam chusteczkę haftowaną”- przytulały się nawzajem. Zagrały także w ,,Walentynkowe – ja mam, kto ma…” oraz wykonały prace plastyczne. Na koniec z ekscytacją czekały na swoje walentynki z przedszkolnej poczty walentynkowej, które od kilku dni miały możliwość wrzucać do skrzynki.

 

« z 6 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.