Dzień Olimpijczyka 2019

Temat naszych dzisiejszych zajęć postawił znak zapytania w główkach niektórych przedszkolaków. Nie każdy bowiem rozumiał znaczenie słowa: ” Igrzyska olimpijskie”, „Olimpiada” oraz „Olimpijczyk”. Ale po krótkiej chwili rozmowy udało nam się wspólnie wyjaśnić te trudne słowa. Dzieci zapoznały się również z symbolami tj. flaga i znicz olimpijski. Wyjaśniono im, iż koła na fladze symbolizują różnorodność i jedność ludzi, a poszczególne kolory reprezentują kontynenty . Przedszkolaki wymieniały dyscypliny sportowe. Później dzieci opowiadały, dlaczego sport jest ważny w życiu każdego człowieka. Następnie dzieci mogły obejrzeć obrazki związane z Olimpiadą i Paraolimpiadą. Z kół hula-hop ułożyliśmy symbol olimpiady. Później przedszkolaki ślubowały – jak na prawdziwej olimpiadzie, że będą wykonywać uczciwie ćwiczenia. Po ślubowaniu nadszedł czas na główną część zajęć – konkurencję sportowe. Dzieci ścigały się kto szybciej przełoży hula-hop przez siebie, dzielnie pokonywały slalom między przeszkodami, rzucały woreczkami do celu, ścigały się skacząc w workach. Na świeżym powietrzu uczestniczyły w zawodach sportowych, gdzie próbowały swych możliwości w biegach, rzucie w dal, czy też innych konkurencjach.
Przedszkolaki dały z siebie wszystko. Podsumowaniem zdobytej wiedzy było wykonanie flagi olimpijskiej. Te zajęcia pozwoliły kształtować u dzieci postawy społeczne i rozwijać umiejętności zgodnej współpracy zespołowej.

« z 2 »


Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.