Dzień Delfina 2024

Dzisiaj w przedszkolu obchodziliśmy Dzień Delfina. Celem zajęć była edukacja dzieci na temat delfinów, ich życia w oceanach, ekosystemów morskich, sposobów ochrony środowiska naturalnego, w którym żyją delfiny, zachęcenie dzieci do kreatywnego wyrażania się poprzez rysowanie, malowanie.
Na początku zajęć dzieci wysłuchały informacji na temat delfinów np.:
– delfiny są najbardziej inteligentnymi zwierzętami społecznymi,
– pomagają innym delfinom, rannym lub chorym, a czasem nawet człowiekowi,
– żyją w ciepłych morzach i rzekach,
– są bardzo ze sobą zżyte,
– komunikują się za pomocą gestów i dźwięków oraz wykorzystują je do sprawdzenia co znajduje się przed nimi (czyli echolokacja),
– śpią bardzo czujnie zamykając tylko jedno oko,
– nie posiadają uszu i odbierają dźwięki za pomocą szczęki dolnej.
Przedszkolaki wysłuchały opowiadania pod tytułem „Mały delfinek zaczyna poznawać świat” i odpowiadały na pytania dotyczące tekstu: kto był głównym bohaterem opowiadania, gdzie wybrali się w podróż, jak postąpił delfin Maksio, czy przeprosił za swoje zachowanie, czy zrozumiał, że każdy jest inny?
Następnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania  takie jak:
– kiedy obchodzimy Dzień Delfina,
– czy delfiny to ssaki,
– jak długo żyją delfiny,
– ile istnieje gatunków delfinów,
– jak szybko pływają delfiny,
– dlaczego delfiny skaczą,
– co jedzą delfiny,
– czy delfiny mogą rozmawiać przez telefon,
– czy żyją w grupach,
– czy wykorzystują echolokację,
– czy w Morzu Bałtyckim żyją delfiny,
– czy delfiny się uśmiechają,
– ile mają zębów?
Dzieci wzięły udział w zabawie ruchowej „Pływamy jak delfiny”, w zabawie ruchowo-muzycznej „Oto morze bałtyckie jest…”, w zabawie ruchowej „Skaczemy jak delfiny” – wykazując się sprytem przeskakiwały przez obręcze jak delfiny na pokazach. Wskazywały też na globusie morza i oceany wskazując na nim kolor niebieski, a potem same wyruszyły w rejs – podzieliły się na dwie załogi i wykonywały polecenia kapitana: na prawą burtę, na lewą burtę, na rufę, na dziób. Doskonały także umiejętności matematyczne rozwiązując zadania oraz porównywały gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wsłuchały się w  odgłosy jakie wydają delfiny i wykonały tematyczną pracę plastyczną. Dla utrwalenia wiadomości wzięły udział w quizie o delfinach. 

 

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.