Dzień Olimpijczyka 2024

Pozostając w tematyce sportu obchodziliśmy dziś Dzień Olimpijczyka. Założeniami tego dnia były:
-promowanie pokoju i rozwoju poprzez sport,
-wspieranie ideo równości i zwalczanie dyskryminacji,
-poprawa zdrowia i kondycji fizycznej,
-zwrócenie uwagi na potrzeby osób niepełnosprawnych;
-promowanie wartości takich jak solidarność i Fair Play.
Na zajęciach dzieci  wysłuchały informacji czym są Igrzyska Olimpijskie.
Dowiedziały się że:
– jest to najstarsza i zarazem największa międzynarodowa impreza sportowa organizowana co 4 lata (zarówno letnie, jak i zimowe, ale w odstępie 2 lat od siebie) w różnych krajach, pod hasłem szlachetnego współzawodnictwa i braterstwa wszystkich narodów Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego,
– logo Igrzysk Olimpijskich to pięć pierścieni Olimpijskich, a pierścienie te są koloru: niebieskiego, żółtego, czarnego, zielonego i czerwonego, i reprezentują one wszystkie kontynenty, 
– „Ogień Olimpijski” symbolizuje starożytną olimpiadę, wzniecany jest w ruinach świątyni Olimpii, skąd biegacze niosą go do miasta w którym na się odbyć olimpiada,
– pierwsze igrzyska olimpijskie odbywały się w Olimpii w Grecji i były rozgrywane co cztery lata,
– pierwsze udokumentowane igrzyska odbyły się w roku 776 p.n.e.,
– na czas igrzysk olimpijskich zaprzestawano wojen – podczas trwania jakichś konfliktów ogłaszano „święty rozejm” i wojny wstrzymywane były na 2 miesiące.,
– igrzyska trwały przez pięć dni. 
Następnie przedszkolaki wypowiadały się kim jest olimpijczyk  oraz oglądały ilustracje przedstawiające niektóre dyscypliny olimpijskie: lekkoatletyka, pływanie, skoki do wody, wioślarstwo, hokej na trawie, tenis stołowy itd. Dzieci poznały flagę olimpijską i kolory które odpowiadają danemu państwu, wysłuchały  Hymnu Igrzysk Olimpijskich i dowiedziały się jak wyglądały Igrzyska Olimpijskie kiedyś, a jak dziś. Wzięły udział w zabawie dydaktycznej Dyscypliny Sportowe – dogadywali nazwy dyscyplin sportowych. Nie obyło się tech bez mini olimpiady, dzieci wzięły udział w kilku konkurencjach: rzut woreczkiem do celu, bieg do szarfy (dziecko biegnie do mety, przewleka przez siebie szarfę, zostawia ją i wraca do kolegi), celowanie piłką do większej piłki, odskoki z woreczkiem między kolanami do wyznaczonej linii (woreczek nie może spaść), slalom między pachołkami (przesuwanie kijem piłki na czas), kręgle (zawodnik piłeczką do kręgli). Utrwalając kolory na dany sygnał przynosiły przedmioty w kolorze danego kółka z flagi, rzucały też woreczkami tak, by dopasować kolor do danej obręczy, wykazując się sprytem przeskakiwały przez małe kółka. Zagrały też w sportowe ,,Ja mam kto ma” i wykonały tematyczną pracę plastyczną.

 

« z 8 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.