Ćwiczenia gimnastyczne 2024

Ruch sprzyja rozwojowi umysłowemu oraz kształtowaniu woli i charakteru, trenuje nie tylko mięśnie, lecz również umysł i psychikę, dostarcza doświadczeń: przestrzeni, czasu, schematu własnego ciała, koordynacji wzrokowo – ruchowej, wyostrza zmysł wzroku i słuchu. Dzieci w ruchu poznają nowe przestrzenie i jej granice, nie tylko w rozumieniu otoczenia fizycznego, lecz także społecznego, uczą się radzenia sobie ze stresem, emocjami oraz wygrywaniem i przegrywaniem.  Dlatego głównym celem dzisiejszych zajęć było promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia wśród dzieci dla zdrowia i samopoczucia, poprzez różnorodne aktywności fizyczne, uczestnictwo w zabawach i konkurencjach sportowych.
Nasze przedszkolaki codziennie wykonują ćwiczenia podczas porannej gimnastyki.  Ale dzisiejszy dzień spędziliśmy bardzo aktywnie. Zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy o tym jak ważny jest sport, jak wpływa na zdrowie i nasze samopoczucie. Dzieci wymieniły znane im ćwiczenia gimnastyczne oraz opowiadały o tym w jakich aktywnościach sportowych biorą udział poza przedszkolem. Następnie przebrały się w stroje gimnastyczne i zaczęły gimnastykę. Na początek odbyła się krótka rozgrzewka: pochylanie głowy przód-tył/prawo-lewo, krążenia bioderkami/ kolanami, skrętoskłony, skłony w przód, skłony boczne, rowerek, bieg w miejscu, marsz, pajacyki, przysiady, pompki, brzuszki, świeca, nożyce, rozciąganie itd. Później dzieci doskonaliły też różne umiejętności indywidualnie (w parach lub w grupach) tj.: fikołki, chodzenie noga za nogą po linie, turlanie piłki slalomem, bieg slalomem, rzucanie do celu, przeskok przez przeszkodę obunóż, bieg z przeszkodami, przeciąganie szarfy z góry na dół/ z dołu do góry, przeciąganie liny, tor przeszkód, gra zespołowa „Dwa ognie”. Na koniec wykonały karty pracy, pracę plastyczną związane tematyką dzisiejszego dnia.

 

« z 12 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.