Dzień Indiański 2022

Celem zajęć dzisiejszego dnia było przybliżenie dzieciom życia Indian, poznanie ich kultury oraz wdrażanie tolerancji do innych kultur i grup etnicznych. Na początku zajęć dzieci wysłuchały opowiadania „Indiańska wioska” M. Tokarczyk i odpowiadały na pytania:
-Jak witali się Indianie?
-Jak nazywały się namioty, w których mieszkali?
-Co nosił na głowie Indiański wódz?
-Na co polowali Indianie?
Oglądaliśmy ilustracje związane z Indianami. Następnie sala zamieniła się w wioskę indiańską, a dzieci brały udział w wielu zabawach z przeszkodami. Na podstawie opowiadania dzieci odbyły „ścieżkę prób” – w przygotowanych wcześniej pióropuszach i zamieniły się w prawdziwych Indian, tańczyły indiański taniec i wydawały znane wszystkim radosne indiańskie okrzyki. Później przedszkolaki wybrały się na polowanie i miały za zadanie przejść przez rwąca rzekę czyli po rozłożonej linie noga za nogą. Wzięły też udział w zabawach: „Rzut oszczepem” – polegającej na trafieniu oszczepem jak najbliżej celu, „Polowanie na zająca”, zabawie z chustą animacyjną ,,Indianie w namiocie, Indianie na polanie” podczas której wchodziły pod chustę lub na chustę oraz celowały ,,strzałami” – piłeczkami – do dziurki w chuście, a po ubraniu opasek na nogi ścigały się w trójkach.  Podczas zabawy „Poszukiwacze skarbów”  odnajdywały ukryte w sali pióra. Nie zabrakło budowania namiotu tipi oraz „indiańskiego chrztu” z nowymi imionami, kojarzącymi się z plemionami indiańskimi. Odbyła się także zabawa dydaktyczna „Czyj to cień” podczas której dzieci odgadywały jaka postać znajduje się na rysunku oraz ćwiczenia artykulacyjne, mówiąc: „szu-szu” – miały ręce w górze; „sza-sza” –  ręce w dół, „czu-czu” – ręce na boki, „cza-cza” – klaskały.  Przeliczaliśmy również piórka na pióropuszu oraz wskazywaliśmy największe z nich. Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną.

 
« z 6 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.