Mali Ogrodnicy 2024

„Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki. „

Celem zajęć było nauczanie dzieci podstawowych umiejętności ogrodniczych, rozbudzanie zainteresowania naturą i roślinami, promowanie zdrowego stylu życia poprzez aktywność na świeżym powietrzu oraz kształtowanie świadomości ekologicznej.
Na początku dnia dzieci wysłuchały tematycznej zagadki oraz  wiersza „Ogrodnik jak czarodziej” K. Kwiatkowskiej / opowiadania ,,Ogródek myszki Zosi” M. Jelonek, odpowiadały na pytania tematyczne dotyczące tekstów i wskazywały po kolei jakie warzywa występowały w opowiadaniu. Następnie odpowiadaliśmy na pytanie „Kto to jest ogrodnik i czym się zajmuję”? Przedszkolaki wysłuchały także bajki ,,Mam przyjaciółkę ogrodniczkę” z której dowiedziały się  jakich narzędzi i akcesoriów używa ogrodnik w swojej pracy (sekatory i nożyce, grabie, szpadle, łopaty, widły i motyki, konewka, wąż ogrodowy) oraz że prace w ogrodzie to nie tylko wysiewanie nasion czy sadzenie roślin, ale również prace pielęgnacyjne i porządkowe. Później poznaliśmy budowę rośliny, etapy wzrostu roślin, i dowiedzieliśmy się czego potrzebują  (światło, woda, ziemia, odpowiednia temperatura). Każde dziecko podzieliło wyraz związany z pracą ogrodnika na głoski i sylaby oraz wymienialiśmy wspólnie samogłoski i spółgłoski. W zabawie dydaktycznej ,,Powiedz coś o obrazku” dzieci losowały obrazek, podawały nazwę warzywa lub owocu i opowiadały coś o niej np.: to cytryna, jest żółta, obiera się ją ze skórki lub wyciska, jest kwaśna  oraz  brały udział w zabawę „Kwiatki rosną” podczas której rosły od cebulki – siedziały skulone i pomału rosły, a na koniec stawały na palcach z rękami do góry. Podczas zabaw na placu zabaw dzieci naśladowały prace ogrodnika tj.: grabienie, podlewanie, sadzenie czy kopanie. Na koniec przedszkolaki rozsiewały rzeżuchę oraz fasole i owies, które teraz codziennie będą podlewać i obserwować ich wzrost, wykonały pracę plastyczną. Starszaki wzięły też udział w zabawie z kodowaniem związanej z tematem przewodnim.

 

« z 8 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.