Logopedia – zajęcia w grupach
Celem naszych kolejnych zajęć logopedycznych było: doskonalenie umiejętności dokonywania syntezy fonemowo-logotomowej, wydłużanie fazy wydechowej i ćwiczenia oddechu przeponowego, regulowanie mocy i długości wydechu, kształcenie uwagi słuchowej, usprawnianie aparatu artykulacyjnego, oraz usprawnienie grafomotoryki.
Podczas tych zajęć dzieci wysłuchały wierszyka, Gimnastyka języka
podczas którego wykonywały wskazane w nim zadania.
Gimnastyka języka
Na początku jest rozgrzewka
Językowa wprzód wywieszka.
Cały język wyskakuje
Wszystkim nam się pokazuje.
Brawo! Brawo! (kląskanie)
W dół i w górę.
W lewo , w prawo
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo! (kląskanie)
Już rozgrzewka zakończona
Ząbki liczyć przyszła pora!
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje”
Następnie bawiły się m.in. w zabawę „Huśtanie misia”. Tę zabawę wykonywały w pozycji leżącej. Wybranego przez siebie misia, dzieci położyły na swoich brzuszkach. Przy wdechu (powietrze dzieci nabierały nosem) – miś huśta się do góry (przepona wyraźnie się uwypukla), przy wydechu (powietrze wypuszczały ustami) – miś zjeżdża w dół, brzuch opada. Misiu nie mógł spaść, oddech musiał być wolny i równy.
Dzieci poznały również piosenkę Wdech i wydech”:
Wdech i wydech zawsze w zgodzie i od święta i na co dzień. ref. Wdech to ja,wydech ty,raz i dwa,raz, dwa, trzy…. ” Dzieci dobierały się paramy. Jedno dziecko to wdech, drugie dziecko to wydech. Podczas śpiewania zwrotek podały sobie ręce i poruszają się w koło. W czasie refrenu zatrzymywały się i klaskały.
Następnie, królowała zabawa „Wyścig piórek”, która wywołała na twarzach dzieci szeroki uśmiech. Każdy zawodnik otrzymał piórko i rurkę, dzieci dmuchając, przesuwały piórka po torze, prosto do mety. Po wyścigu dzieci bez pomocy rąk, tylko dmuchając, próbowały utrzymać piórko jak najdłużej w powietrzu.
Na koniec utrwaliły głoskę „sz”.
To był kolejny wspaniały dzień!