Dzień Motyla 2023

Celem dzisiejszych zajęć było rozbudzenie u dzieci zainteresowań przyrodniczych oraz przyswojenie przez dzieci jak największej ilości informacji dotyczących motyli. Na początku zajęć rozwiązaliśmy zagadkę słowną oraz ułożyliśmy z rozsypanki literowej słowo MOTYL. Następnie dzieci wysłuchały wiersza „Motylem jestem”/ opowiadania ,,Cztery motylki” i odpowiadały na pytania: Ile było motylków? Jakie miały kolory? Czemu ukryły się na kwiatkach? Gdzie najczęściej można spotkać motyla? Potem obejrzeliśmy plansze przedstawiającą budowę motyla, a dzieci wraz z pomocą nauczyciela wskazywały wymienione części ciała owada. Wysłuchaliśmy też opowiadania „Treflik i gąsienica” na podstawie którego dowiedzieliśmy się jak wygląda cykl życia motyla. Później oglądaliśmy obrazki z motylami, i poznaliśmy nazwy tych najbardziej popularnych w Polsce, opisywaliśmy jak wyglądają i czym się różnią. Rozwijając spostrzegawczość dzieci dopasowywały część ubarwienia motylka do jego całości. Na podstawie tablic demonstracyjnych dzieci wymieniały owady, które żyją na łące, a następnie rozwiązywały quiz używając przy tym buziek wesołych/smutnych (prawda/fałsz). Następnie uczestniczyły w zabawie ruchowej „Jestem motylem” dzieci zamieniły się w motyle i fruwały nad łąką na umówiony sygnał z siadały na kwiatkach lub odlatywały, w zabawie tanecznej ,,Motylek”, w zabawie orientacyjno-porządkowej „Motylek do pary” oraz w zabawie „Kolorowe motyle” z chustą animacyjną. Na koniec dzieci uzupełniły karty pracy oraz wykonały pracę plastyczną.

« z 5 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.