Przedszkolne SAFARI 2022
Wakacyjnych podróży ciąg dalszy! Kontynuując wakacyjne tematy dzieci wyruszyły dziś w podróż by wzbogacić swoją wiedze na temat afrykańskiej Sawanny, rozbudzić zainteresowania przyrodnicze oraz poznać dzikie, egzotyczne zwierzęta. Aby to zrobić dzieci musiały przebyć dziką dżunglę – najpierw przeskakiwały po kamieniach na rwącej rzece, potem przeszły pomału po grzbiecie krokodyla, musiały utrzymać równowagę stojąc nad przepaścią oraz przedrzeć się przez bagna. Gdy wszystkie dzieci odbyły swoją podróż wspólnie usiedliśmy na dywanie, gdzie dzieci wysłuchały wierszy „Z Treflikiem poznajemy zwierzęta egzotyczne” oraz ,,Żyrafa” i odpowiadały na pytania:
-Jakie zwierzęta zaliczamy do egzotycznych?
-Jak ubrała się żyrafa?
-Skąd pochodzi żyrafa?
-Jakie zwierzęta mieszkają razem z żyrafą?
-O czym marzy żyrafa?
-Dlaczego nie może iść do fryzjera?
Później sala przedszkolna zamieniła się w prawdziwe safari, a przedszkolaki w podróżników. Zobaczyliśmy na globusie/mapie miejsca związane z tematem, oglądaliśmy obrazki zwierząt i roślin znajdujących się na tym terenie. Przedszkolaki odgadywały zagadki związane ze zwierzętami egzotycznymi oraz wysłuchały ciekawostek o życiu na sawannie. Podczas słuchania opowiadania „Podróż do Afryki” poznały przygody dzikich zwierząt. Nie zabrakło małpich figli, wysłuchania/odgadywania zwierzęcych odgłosów i wcielania się w zwierzęta egzotyczne. Dzieci ćwiczyły koordynację wzrokowo- ruchową podczas zabawy ,,Zebry” dzieci najpierw biegały na palcach, chodziły wysoko unosząc kolana oraz biegały, a na dany sygnał gromadziły się w wyznaczonym miejscu. W zabawie dydaktycznej „Egzotyczne zwierzęta” dzieci wyszukiwały spośród figurek zwierząt tych które pasowały do tematu naszych zajęć. Następnie ćwicząc motorykę i spostrzegawczość dzieci ułożyły w grupach tematyczne puzzle oraz oglądały książeczki sensoryczne. Utrwalaliśmy przeliczanie licząc zwierzęta i odgadywaliśmy którego brakuje. Mnóstwo zabawy i radości przyniosły nam zabawy muzyczne i śpiewanie piosenek „Dżungla”, „Idziemy do zoo”, itp. Na koniec dzieci wykonały prace plastyczne do tematu zajęć.