Kino Przedszkolne 2024
Dzisiaj w przedszkolu obchodziliśmy Dzień Kina Przedszkolnego. Celem zajęć było rozwijanie umiejętności spostrzegawczości poprzez oglądanie filmów animowanych, promowanie kreatywności poprzez rozmowy na temat fabuły i postaci oraz zachęcanie dzieci do wyrażania swoich emocji i opinii na temat filmów.
Zajęcia rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia „kino” – „kino to miejsce, w którym wyświetlane są filmy dla publiczności, może to być również termin ogólny odnoszący się do sztuki filmowej jako całości”.
Następnie dzieci opowiadały o swoich przeżyciach związanych z kinem: czy były w kinie, gdzie w pobliżu mamy kino, jakie bajki oglądały na wielkim ekranie, z kim chodzą do kina, gdzie można kupić bilet, jak wygląda sala kinowa. Omówiliśmy sobie pojęcia tj.: okulary 3D, bilet, ekran, popcorn, napoje, miejsce w kinie. Przypomnieliśmy sobie zasady odpowiedniego zachowywania się w kinie: zachowanie ciszy, nie używanie telefonu komórkowego, nie nagrywanie seansu, nie szeleszczenie opakowaniami, zostawienie po sobie porządku. Dzieci dowiedziały się, że kino może być także na polu czyli kino plenerowe – film można oglądać siedząc na leżaku, kocu lub samochodzie.
Przeczytaliśmy wiersz o Jasiu, który nie potrafił się zachować się w kinie, a po jego przeczytaniu dzieci odpowiadały na pytania kierowane przez nauczyciela:
– jak miał na imię bohater wiersza,
– jak się zachował,
– czy można się zachowywać w kinie / teatrze tak jak Jaś,
– co zrobili koledzy Jasia?
Dzieci poznały rodzaje filmów:
– dramat – opowiadający głównie o emocjach i konfliktach międzyludzkich,
– komedia – mająca na celu rozśmieszenie widza poprzez humor i zabawne sytuacje,
– science fiction – osadzone w futurystycznych lub fantastycznych realiach, często zawierające elementy naukowe lub technologiczne,
– horror – skupiający się na strachu i napięciu, często związany z nadprzyrodzonymi lub makabrycznymi motywami,
– akcji – zawierający intensywne sceny walki, pościgów i efekty specjalne,
– animacja – filmy z wykorzystaniem animacji, mogą być przeznaczone dla dzieci, młodzieży lub dorosłych,
– romantyczny – koncentrujący się na relacjach miłosnych i emocjach,
– dokumentalny – opowiadający prawdziwe historie, zwykle mający na celu informowanie lub edukację widza na temat konkretnego tematu,
– thriller – zawierający elementy napięcia i intrygi, często z zaskakującymi zwrotami akcji,
– fantasy – osadzone w magicznych lub fantastycznych światach, często zawierające elementy mitologii lub magii.
Odbyła się również burza mózgów „Co jest potrzebne, żeby nagrać film?” – kamera, mikrofon, oświetlenie, monitory do podglądu nagrań itp.
Dzieci wzięły udział w zabawie dydaktycznej „Kup bilet” i w zabawie ruchowej ,,Idziemy do kina” oraz wykonały tematyczną pracę plastyczną – zrobili swoje własne pudełko na popcorn.
Na koniec udały się do przedszkolnego kina – każdy odebrał robiony popcorn w pudełeczku, który sam ozdabiał i skasował przed wejściem bilet, który został wcześniej zakupiony za cenę ,,jednego uśmiechu”, a gdy wszyscy zajęli swoje miejsca, rozpoczął się seans filmowy, dzieci obejrzały starą bajkę Disneya „Piotruś Pan” z 1953r.