Dzień Tęczy 2019

„Tęcza ma siedem kolorów, kolorów siedem ma .

Wymienił je Karolek, wymienię je i ja…

I.R.Salach

W naszym przedszkolu zrobiło się bardzo kolorowo – wszystko za sprawą Dnia Tęczy. Tematyka ta pomogła w rozwijaniu prawidłowej percepcji wzrokowej – nazywaniu kolorów, zachęcała do eksperymentowania i budowała integrację. Dzieci wzbogacały wiadomości na temat zjawisk atmosferycznych, dowiedziały się, że tęcza to zjawisko optyczne i meteorologiczne. Zajęcia rozpoczęliśmy od „burzy mózgów” – Co to jest Tęcza ? Dzieci sylabowały i głosowały ten wyraz, po czym wysłuchały opowiadań pt.: „Historia tęczy” z książki „Mądrość serca” oraz
„Tęcza „. Dzieci obejrzały różne obrazki tęczy, poznały ile, jakie kolory, i w jakiej kolejności na niej występują . Następnie dzieci próbowały zrozumieć w jaki sposób to piękne zjawisko pojawia się na niebie (Tęcza powstaje na niebie wtedy, kiedy pada deszcz i świeci słońce. Gdy promienie słońca, kierując się w stronę ziemi, napotykają na swojej drodze krople wody, przechodzą przez nie, w wyniku czego białe światło słoneczne zmienia się w wielobarwne widmo, tworząc na niebie kolorowy most). Przedszkolaki dostały obrazek tęczy i próbowały samodzielnie ułożyć we właściwej kolejności odpowiednie kolory i stworzyć z kartek naszą tęczę. Po dużej dawce wiedzy dzieci bawiły się w zabawy ruchowe takie jak: „Malujemy Tęczę”, ” Spacer po tęczy” , „Który kolor ?”, „Niebo”. Na koniec każdy bardzo starannie wykonał pracę plastyczną dotyczącą tematu zajęć.

« z 2 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.