Dzień Tęczy 2022

— A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?
— Słoneczko mnie malowało
Po deszczu,
po burzy…

Dzień TĘCZY tak jak i wiele innych ciekawych świąt nietypowych wpisał się w kalendarz przedszkola i jest świetną okazją do poznania zjawiska powstawania tęczy oraz do utrwalenia nazw kolorów poprzez zabawę. Jest to dzień wypełniony kolorowymi zabawami, eksperymentami i ciekawymi pracami plastycznymi. Na początku zajęć dzieci wysłuchały wiersza M. Konopnickiej pt. „Tęcza” oraz odpowiedziały na pytania kontrolne. Następnie oglądaliśmy ilustracje tęczy i opisywaliśmy ją: jaki ma kształt, jakie kolory znajdują się na poszczególnych łukach oraz jak powstaje.  Później przedszkolaki bawiły się kolorami, z pomocą farb i folii tworzyły tęczowe witraże i obrazy- folią streczową okleiliśmy stół od dołu i świetna zabawa była gwarantowana, rozwijając przy okazji kreatywność i  małą motorykę u dzieci. Nie zabrakło również kolorowego eksperymentu: „Wędrująca woda” to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości – do zabawy przygotowaliśmy 6 szklanek podobnej wysokości, do co drugiej wlaliśmy zabarwioną wodę, a następnie dodaliśmy zwinięte paski papieru. Do kolejnego eksperymentu użyliśmy kolorowych cukierków i wody, która zabarwiła się tworząc piękną tęczę na talerzu. Dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych przy użyciu chusty animacyjnej np.: zabawa nr „1” polegała na ustawieniu się przez dzieci na odpowiednim kolorze chusty, zabawa nr „2” na szybkiej wymianie dzieci stojących przy poszczególnych kolorach – przechodząc na sygnał pod chustą, zabawa nr „3” na przenoszeniu zabawek znajdujących się w sali na poszczególne kolory znajdujące się na chuście animacyjnej. Na przedszkolaki koniec ćwiczyły pamięć i spostrzegawczość grając w pogodowe memory oraz wykonały tęczowe prace plastyczne.

« z 5 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.