Dzień Śniegu 2022

„Pada śnieg, pada śnieg,
dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami można jechać w dal…”

Celem zajęć było zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami zimy oraz zwrócenie uwagi na piękno zimowego krajobrazu. Zajęcia rozpoczęliśmy od wiersza „Kto lubi zimę?” – na podstawie którego dzieci odpowiadały na pytania:
– jakie zwierzęta lubią zimę?,
– kto przez cały rok marzy o zimie?,
– jakie zabawy na śniegu można urządzać?.
Dzieci przyswoiły temat śniegu, opowiadały o zabawach podczas zimy, robiły ćwiczenia oddechowe z użyciem śnieżynek do piosenki „Snowflake”. Wysłuchały opowiadania pt.: ,,Pierwszy śnieg ” na podstawie którego układały plan wydarzeń i odpowiadały na pytania. Dowiedziały się w jakich warunkach atmosferycznych powstaje śnieg i jak różne kształty mają śnieżynki.  Następnie oglądając ilustracje i na podstawie własnych doświadczeń wypowiadały się, jaka może być zima,  co można zrobić ze śniegu i jakie sporty można uprawiać podczas zimowej pogody. Każdy przedszkolak miał też swoją śnieżynkę i zgodnie z poleceniem określał jej położenie względem własnego ciała.  Przy użyciu chusty animacyjnej dzieci obserwowały jak zachowują się ,,bibułowe płatki śniegu” gdy lekko nią falowały i gdy poruszały nią energicznie. Następnie dzieci ilustrowały ruchem piosenkę „Śniegowe gwiazdki”- zbierały i przeliczały śnieżynki. Na zakończenie wsłuchały się w  bajkę „Królowa śniegu” oraz wykonały prace plastyczne – przy użyciu plasteliny (wyklejały lub rozcierał ją) tworzyły po śladach śnieżynki  lub  z pomocą kleju, farb i soli/ cukru tworzyły obrazki „Mrozem malowane”.

« 1 z 6 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.