Środki transportu – czym na wakacje ? 2023

Celem dzisiejszego dnia było utrwalenie nazw środków transportu, którymi można podróżować podczas wakacji, zachęcanie do wypowiadania się na określony temat oraz doskonalenie umiejętności liczenia.
Dzień rozpoczęliśmy od wykonywania masażyku ,,Myjnia samochodowa” – słuchając czytanego tekstu np.: „samochód polewamy wodą” – dzieci gładziły kolegę/koleżankę plecach – z góry na dół, „szorowanie samochodu” – lekko drapały ją/go po plecach itp.
Następnie wysłuchały wiersza ,,Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” M. Będkowska i odpowiadały na pytania kierowane:
– jakie pojazdy występowały w wierszu,
– o co sprzeczały się pojazdy,
– który pojazd jest najszybszy,
– jak poruszają się te pojazdy,
Później dzieci wymieniały znane im środku transportu: pociąg, tramwaj, statek, samolot, balon, samochód itd., oraz klasyfikowały środki transportu na: wodne, lądowe i powietrzne, dopasowując pojazd do odpowiedniej kategorii. Wzięły udział w eksperymencie ,,Co pływa a co tonie”, który polegał na wkładaniu do miski z wodą papierowej łódki, plastikowego i metalowego autka. Podczas zabawy ,,Policz samochody” dzieci układały sylwety samochodów według poleceń np.: na parkingu stały dwa niebieskie auta i przyjechały jeszcze trzy żółte, ile razem jest samochodów? Oglądały też książeczki tematyczne / ilustracje tamatyczne oraz budowały garaże dla przedszkolnych pojazdów. Przypomnieliśmy sobie również jak podróżować bezpiecznie: siedzieć w foteliku samochodowym, mieć zapięte pasy, mieć wykupione ubezpieczenie i bilety, uważać na złodziei, nie chodzić samemu niepotrzebnie po zmroku, mieć mapę/nawigację, znać numery alarmowe i mieć załadowany telefon, być w stałym kontakcie z kimś bliskim/zaufanym podczas podróży  itd. Na koniec słuchaliśmy bajki „Samoloty”,  śpiewaliśmy piosenkę  „Rower” i wykonaliśmy pracę plastyczną „Lot balonem”.

 

« z 6 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.