Dzień Muzyki 2022
Dzisiejszy dzień instrumentów muzycznych był doskonałą okazją do doskonalenia percepcji słuchowej i narządów artykulacyjnych. Celem zajęć było uwrażliwianie dzieci na piękno otaczających nas dźwięków oraz muzyki. Tego dnia przedszkolaki wzięły udział w wielu muzycznych zabawach i tańcach z kolorowymi chustkami. Odgadywały muzyczne zagadki (rozpoznawały instrumenty po ich brzmieniu oraz odgadywały znane piosenki po krótkich fragmentach). Odpowiedziały na pytanie: Co to jest muzyka? – do głowy przychodziły im różne pomysły. Następnie szukały odpowiedzi o muzykę w wierszu ,,Gdzie szukać muzyki?” Bożeny Koronkierwicz oraz wsłuchały się w wiersz „Letnia muzyka” podczas którego dzieci powtarzały poszczególne wyrazy dźwiękonaśladowcze. Powtarzały rymowankę wydając dźwięki ptaków w lesie „ćwir-ćwir, ku-ku, hu-hu ,kra-kra, stuk-stuk, kle-kle” oraz dzieliły na sylaby nazwy ptaków z rymowanki. Słuchały również muzyki poważnej, określały jej nastrój i wspaniale się przy niej relaksowały. Poznały wiele nowych instrumentów, klasyfikowały instrumenty na klawiszowe, dęte i perkusyjne. Ćwicząc spostrzegawczość odgadywały, którego z rozłożonych instrumentów brakuje. Wiele radości przyniósł koncert grany przez dzieci na przedszkolnych instrumentach, które samodzielnie wybierały. Przedszkolaki przyswoiły nazwy: filharmonia, gra solo, duet, trio, kwartet. Wzięły udział w ,,Wesołej zabawie ” podczas której poruszały się po sali, a na dźwięk bębenka powtarzały rymowankę: plum, plim, plam, plam wesoła minę mam. Podczas trwania muzyki maszerowały po sali, na znak nauczyciela pokazywały jak grać na danym instrumencie. Podczas ćwiczeń matematycznych porównywały i układały grzechotki według wielkości oraz przeliczały je. Na koniec zajęć wykonały pracę plastyczną oraz własnoręcznie grzechotki z rolek papieru i nasion – ta sensoryczna grzechotka przyniosła wiele radości podczas tworzenia oraz zabawy.