Dzień Matematyki 2019
„1, 2, …, 9, 10 wszystko można, co się zdarzy, porachować, zmierzyć, zważyć…” H. Szayer.
Dziś przedszkolaki rozwijały umiejętności matematyczne. Najlepsze efekty przynosi nauka poprzez manipulowanie przedmiotami i zabawy ruchowe, wówczas rozwijanie zdolności logiczno-matematycznych będzie wesołe i efektywne. Zajęcia w towarzystwie Królowej Nauk – MATEMATYKI, rozpoczęliśmy od wiersza pt.: „Trudny rachunek” J. Tuwima. Dzieci dostały mnóstwo obrazków z cyferkami i figurami geometrycznymi – zastanawialiśmy się jakie są to figury. Przedszkolaki segregowały odpowiednie ilości kolorów i przedmiotów do danej cyferki. Pomysłów było nieskończenie wiele. Dzieci zobaczyły również znaki równości i nierówności, i spróbowały zrozumieć o co właściwie z nimi chodzi. Kojarzyły liczby elementów z jej zapisem graficznym, posługiwały się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie im dostępnym. Dodawały i odejmowały przedmioty ustalając ich liczbę. Odtwarzały dźwięki za pomocą liczmanów. Brały udział w zabawach ruchowo -matematycznej „Gołębie”, „Witamy swoje palce”, „Cztery Krasnoludki”, Kolory”, „Pachnące Kwiatki”, „Jedna głowa i dwie nogi”. Później dzieci ćwiczyły wyobraźnię układając przeróżne rzeczy z figur geometrycznych. Dzieci uzupełniały karty pracy i rozwiązywały zagadki, a na zakończenie zajęć wyłoniono mistrza matematyki, którego uhonorowano dyplomem.