Dzień Kubusia Puchatka 2024
„Jaki dziś dzień – zapytał Puchatek,
– Dziś – odpowiedział Prosiaczek.
Na to Puchatek:
– To mój ulubiony dzień.”
W dniu dzisiejszym obchodziliśmy Dzień Kubusia Puchatka. Celem tego dnia było rozwijanie zainteresowań dzieci bajkami oraz stwarzanie okazji do swobodnej i twórczej ekspresji (ruchowej, muzycznej).
Zajęcia dydaktyczne rozpoczęliśmy od zagadki wprowadzającej do tematu:
„Powiedz, który to niedźwiadek,
Prosiaczka jest sąsiadem,
Sąsiadem Kłapouchego,
I kolegą Krzysia małego…
Później dzieci wysłuchały kilku z przygód Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. Wspólnie zastanawialiśmy się: czy niedźwiedź to też miś? Chodź pierwowzorem maskotki misia jest niedźwiedź i z wyglądu są często do siebie podobni to nie można tego zwierzęcia traktować jak pluszaka – jest on silny i może zrobić krzywdę, gdy naruszymy jego terytorium. Później przedszkolaki wymieniały mieszkańców Stumilowego Lasu Puchatka: Prosiaczka, Kłapouchego, Tygryska, Sowę, Kangurzyce, Maleństwo, Królika oraz Krzysia – opisywały ich wygląd i cechy charakteru. Starsze dzieci podjęły też próbę ułożenia imion postaci z bajki z rozsypanki literkowej. Następnie przedszkolaki wysłuchały wiersza M. Czerkawskiej i odpowiadały na pytania dotyczące treści wiersza. Podczas zabawy ruchowo -naśladowczej ,,Misie i miód ” dzieci zamieniły się w misie i naśladowały ich zachowanie np.: misie wstają – przeciągały się, misie mają puste brzuszki- głaskały się po brzuchu, misie idą do lasu po miód – szły na czworakach, misie wspinają się na drzewo – stawały na palcach itd. Podczas zabawy „Ćwiczę – góra, dół z Kubusiem Puchatkiem” dzieci wykonały gimnastykę: skłony głowy, skłony boczne, podskakiwanie do przodu i tyłu, stawały na jednej nodze i maszerowały w miejscu oraz losowały karteczki z ćwiczeniami do wykonania. Następnie dzieci wzięły udział w zabawie ruchowo naśladowczej „Miś”, zagrały w „Kubusiowe memory”, układały obrazki/puzzle z bohaterami, bawiły się papierowymi paluszkowymi pacynkami (które same wykonały), wzięły udział w zabawie „Dopasuj cienie za pomocą klamerki”. Oglądały książki o Kubusiu Puchatku i otrzymały odznaki /dyplomy Przyjaciół Kubusia. Na zakończenie wykonały tematyczną pracę plastyczną oraz wzięły udział w tradycyjnej zabawie „Stary niedźwiedź mocno śpi”.