Dzień Kredki 2018
„Kolorowe kredki w pudełeczku noszę,
kolorowe kredki bardzo lubią mnie,
kolorowe kredki kiedy je poproszę,
namalują wszystko to, co chcę”
Badalska Wera
Kredki to nierozłączny element każdego przedszkolaka. Dzieci mają z nimi styczność na co dzień. W przedszkolu po raz kolejny obchodziliśmy „Dzień Kredki” z tej okazji zorganizowaliśmy dzieciom zabawy utrwalające znajomość kolorów. Rozwijaliśmy umiejętności tworzenia zbiorów i porównywania ich liczebności poprzez układanie elementów parami oraz rozwijaliśmy ruchową i plastyczną inwencję twórcza dziecka. Przedszkolaki zaczęły zajęcia od wysłuchania piosenki „Kolorowe kredki” – Fasolek , próbowaliśmy także ją wspólnie zaśpiewać. Dzieci zastanawiały się ,do czego można wykorzystać kredki. Poznały różnice między rysowaniem a kolorowaniem. Następnie nauczyciel przeczytał wiersz Marleny Templer , a dzieci próbowały odpowiedzieć na pytania dotyczące treści. Kolejnym zadaniem było posegregowanie do odpowiednich pojemników wymieszanych różnych rodzajów kredek. Dzieci dostały też różniej wielkości kredki i musiały je ułożyć od najmniejszej do największej. Po wykonanym zadaniu był konkurs na najszybsze nastruganie kredki, pozostałości po struganiu nie wyrzuciliśmy – tylko postanowiliśmy wykorzystać do następnego zadania – dzieciaki dostały sylwety kredki i przyklejały na nie nasze strugi z kredek. Na koniec postanowiliśmy stworzyć DUŻĄ KREDKĘ WZROSTU – dzieci pomalowały ją farbami i przykleiły do niej metr, później wspólnie wybraliśmy dla niej odpowiednie miejsce i wykonaliśmy pierwszy pomiar wzrostu naszych przedszkolaków.