Jak spędzamy wakacje ? 2023

Nie odbiegając od tematyki wakacyjnej, nasze zajęcia w ostatnich dniach dotyczyły wakacyjnych wyjazdów. Na początku odbyła się „burza mózgów” pt.: „Gdzie na wakacje” (padły odpowiedzi: nad morze, nad jezioro, w góry, do babci/cioci). Następnie staraliśmy się odszukać te miejsca na mapie Polski. Omawiając spędzanie wakacyjnego czasu dzieci wysłuchały wiersza ,,Wiejskie życie „, opowiadań „Zuzi nad morzem”, „Tola na wsi”, „Jak Zuzia polubiła góry” oraz  legendy o Juracie -Królowej Bałtyku i odpowiadały na pytania dotyczące tekstów.  Z tekstów wynikało, że nie tylko dalekie wyjazdy wakacyjne, ale i wakacje na wsi i w mieście mogą być bardzo ciekawe. Przedszkolaki wypowiadały się swobodnie, co można robić  podczas wakacji oraz przypisywały te czynności do odpowiedniego miejsca pobytu według wzoru: odpocząć wśród natury – wieś, iść do kina – miasto (spacerować, odwiedzić (np.: dziadków),na: basen/koncerty/festiwale/place zabaw/kąpieliska, do wesołego miasteczka,  jeździć na rowerze/rolakach/hulajnodze, zdobywać szczyty górskie, pływać w morzu/jeziorze, opalać się, robić babki z piasku, zbierać muszelki, spać pod namiotem, palić ogniska, zwiedzać itp.). Następnie wymieniały różnice i podobieństwa między spędzaniem wakacji w tych różnych miejscach. Oglądały albumy i atlasy, które przedstawiały zdjęcia: Morza Bałtyckiego, Tatr,  Mazur – Krainy Wielkich Jezior oraz  ilustracje związane z wakacyjami.  Przypominaliśmy sobie nazwy popularnych miejscowości turystycznych tj.: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Kołobrzeg, Łeba, Giżycko, Mikołajki, Zakopane, Warszawa, Kraków itd. Dzieci które odwiedziły popularne miejsca Polski, opowiadały o swoich wakacyjnych przeżyciach z nimi związanymi, jak spędzały czas i co zapamiętały (latarnia morska, wyciąg krzesełkowy, rejs statkiem). W kolejnym etapie zajęć wymienialiśmy czego nie wolno, a co wolno robić podczas spędzania wakacji w każdych wyżej wymienionych miejsc (np.: nie wolno rozmawiać i oddalać się z obcymi osobami, pływać w zakazanych miejscach, wolno: chodzić po wyznaczonych szlakach). Uczyliśmy się piosenki „GOPR na ratunek”, przypomnieliśmy sobie numery alarmowe oraz nazwy niektórych grzybów jadalnych i trujących. Później dzieci odpowiadały na pytanie „Co zabrać  na letnie wakacje?” – lekkie ubrania, czapka z daszkiem, zabawki do piasku, strój kąpielowy, olejki do opalania, kółka/skrzydełka/okulary do pływania, okulary przeciwsłoneczne. Podczas zabaw ruchowych: „Flagi na plaży” dzieci widząc białą kartkę naśladowały pływanie, a czerwona stały bez ruchu; ,,Skaczemy po kamyczkach” dzieci skakały po woreczkach tak, aby nie spaść do ,,wody”; „Idę w góry” pokonywały szlaki górskie idąc noga za nogą po linie; „Wycieczka rowerowa” wykonały rowerki kładąc się na plecach (w tempie szybkim i wolnym); „Podróż nad wakacje” – naśladowały podróż pociągiem (do piosenki „Jedzie pociąg”), samolotem (do piosenki „Mucha w mucholocie), samochodem (z wykorzystaniem krążków – kierownic). Na koniec wykonały prace plastyczne związane z tematyką wakacyjnych podróży wsłuchując się w  odgłosy morza.

 

« z 8 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.