Dzień Jeża 2023

„Idę sobie leśną drogą,
czasem gniewnie tupnę nogą.
Kolce mam i wzdłuż i wszerz!
Kto ja jestem?
To ja… jeż!”

Celem dzisiejszego dnia było uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt oraz rozwijanie zainteresowań światem przyrody. Na początku dzieci wysłuchały wiersza „Jeż” B.Forma / ,,Jeż ” Iwony Sallach/ „Mały jeżyk” K. Dardzińskiej. Następnie zapoznały się z budową jeża oraz wzbogaciły swoją wiedzę o kilka ciekawostek na temat jeża np.:
– że jeże nie jedzą jabłek tylko owady, na które polują tylko w nocy,
– że zapadają w sen zimowy już w listopadzie,
– jakie typy jeży występują w Europie (wschodni i zachodni oraz pigmejski czyli domowy),
– jaki jest ich tryb życia,
– jakie mają zmysły,
– jaki jest ich sposób obrony,
– do czego służą im kolce,
– jakie czyhają na nich zagrożenia w ich otoczeniu,
– w jaki sposób możemy pomóc jeżom.
Później oglądały książki o jeżach, zagrały w jeżykowe memory, dopasowywały jeże do ich cieni. Bawiły się także w :  ,,Ukryty jeż” przy użyciu chusty klanzy w zabawę (wszystkie dzieci miały zamknięte oczy, a dotknięte przez nauczyciela dziecko chowało się pod chustą, dzieci odgadywały którego dziecka nie ma; zabawę ,,Idzie jeż”, w zabawę „Na dywanie siedzi jeż” podczas której przedszkolaki mówiły rymowankę: ,,na dywanie siedzi jeż co on robi to my też….” i naśladowały ,,jeżyka” siedzącego w kole; następnie w zabawie „Jeżyk z jabłkiem na grzbiecie” zamieniły się w jeżyki i chodziły na czworaka z woreczkiem na plecach tak żeby nie spadł.  Na zakończenie obyła się rozmowa kierowana sprawdzająca wiadomości dzieci, a następnie każde dziecko wykonało pracę plastyczną oraz tematyczne karty pracy przy piosence „Jeżyk”.

« z 5 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.