Dzień Hipopotama 2023

Hipopotam jest istotą,
Która bardzo lubi błoto.
– Tak powiedział hipopotam
I od razu -chlup! – do błota

Celem dzisiejszego dnia było kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt oraz zapoznanie dzieci ze:
– środowiskiem przyrodniczym w którym żyją hipopotamy,
– budową ciała hipopotama i jego przysmakami.
Na początku zajęć wskazywaliśmy miejsce na globusie, gdzie możemy spotkać hipopotama oraz oglądaliśmy atlasy zwierząt zwracając przy tym szczególną uwagę na hipopotama, który był bohaterem naszych zajęć. Na podstawie ilustracji znalezionych w książkach dzieci opisywały jego wygląd, zwyczaje i otoczenie przyrodnicze. Wysłuchały opowiadania pt. „O małym Hipopotamie i wielkim Baku” Renaty Suchodolskiej / wiersza Wandy Chotomskiej ,,Hipopotam lubi błoto”. Wymienialiśmy zwierzęta występujące w wierszu oraz odpowiadaliśmy wspólnie na pytania kierowane:
– kto był bohaterem bajki?
– co Bąk Bolek wmawiał hipopotami?
– co się stało gdy przyszedł silny wiatr?
– czy na koniec bajki hipopotam był mały jak twierdził bąk Bolek?
Następnie dzieci wysłuchały dźwięków jakie wydaje hipopotam oraz ciekawostek na jego temat. Dowiedziały się, że hipopotam jest zwierzęciem roślinożernym, więc postanowiły nakarmić naszego hipcia (każde dziecko dostało listek z sylabą, zanim nakarmiło hipcia musiało powiedzieć jakie słowa zaczynają się na daną sylabę). Z rozsypanki literowej dzieci wspólnie ułożyły słowo „Hipopotam” oraz podzieliły go na sylaby. Podczas zabawy ruchowej ,,Hipopotam do błotka” dzieci poruszały się na czworaka, a na dany sygnał wchodziły do obręczy. Potem bawiły się w uciekające małe hipopotamy – miały przebiec z jednej strony sali na drugą tak aby nie zostały złapane. Następnie przeszliśmy do zabawy orientacyjno-porządkowej „Wynurzający się hipopotam z jeziora”. Kolejną zabawą była zabawa „Znajdź hipopotama w sali”, dzieci za zadanie miały zakryć oczy, a następnie odnaleźć ukryte hipopotamy w sali (rolę się odwracały, jedno dziecko chowało hipopotamy w sali, a pozostali szukali).  Przedszkolaki doskonaliły przeliczanie dokładając/odkładając hipopotamy oraz porównywały gdzie jest ich więcej, a gdzie mniej. Na koniec układały układanki i puzzle tematyczne oraz wykonały pracę plastyczną.

 

 

« z 5 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.