Dzień gier, puzzli, układanek i łamigłówek 2024

Dzisiaj w przedszkolu obchodziliśmy Dzień gier, układanek, puzzli, łamigłówek. Jego celem było aktywizowanie myślenia, rozwijanie umiejętności zgodnego życia w zespole rówieśniczym, doskonalenie umiejętności liczenia. Gry planszowe, karciane i układanie puzzli to formy spędzania wspólnego czasu – uczą dzieci współpracy, przestrzegania reguł i zasad, wyzwalają naturalne emocje, umiejętność radzenia sobie z przegraną i satysfakcję z wygranej, bawią i uczą oraz rozwijają i budują więzi międzyludzkie.
Na początku zajęć dzieci próbowały odpowiedzieć na pytanie: co to są gry planszowe/gry karciane/puzzle/łamigłówki:
– planszówki, znane również jako gry planszowe, to rozrywka, która wymaga uczestnictwa kilku graczy, obejmuje różnorodne tytuły, od strategicznych po rozrywkowe, często wykorzystujące plansze, karty, pionki i kostki do gry;
– puzzle to forma zabawy, polegająca na układaniu kawałków obrazu w całość, zazwyczaj składają się z pojedynczych fragmentów, które muszą zostać właściwie połączone, co rozwija zdolności logicznego myślenia i spostrzegawczość;
– łamigłówki to zadania logiczne, matematyczne lub rebusy, mające na celu wyzwolić kreatywność i zdolności rozwiązującego, mogą obejmować układanie wzorów, rozwiązanie zagadek słownych lub pracę z elementami abstrakcyjnymi.
Następnie dzieci wysłuchały opowiadania ,,Głupia ta gra!” i odpowiadały na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu:
– w jaka grę grała Julia?,
– kto wygrał?,
– jak się czuła Julia gdy przegrała?
Później dzieci opowiadały z kim grają w domu w gry, jakie są ich ulubione gry oraz wymieniały elementy bez których tradycyjna gra byłaby nie możliwa:  kostka, pionki, plansza, instrukcja – czyli zasady gry. Opowiadały jakie uczucia towarzysza wygranemu – radość, szczęście, zadowolenie oraz przegranemu – smutek, złość, żal.
Po części teoretycznej przeszliśmy do praktyki – chętne dzieci przyniosły  do przedszkola swoją ulubioną grę np.: „Grzybobranie”, „Chińczyk”, „Wyspa skarbów”, „Kto szybciej”, „Domki i kryjówki”, „Skoczek”, „Statki”  – więc miały okazję poznać i zagrać w wiele nowych gier swoich kolegów i koleżanek, z reszta dnia u płynęła nam w radosnym nastroju. Przedszkolaki poznały budowę kostki i pionka, przeliczały ilość oczek na kostce, grały w grę dywanową – dzieci były pionkami, stały na starcie, po rzuceniu kostką przeliczały ilość oczek i przeskakiwały na kolorowe pola, a ich zadaniem było wymienienie czegoś w kolorze na którym stały np. zielony – trawa, czarny – węgiel. Przedszkolaki grały też w: memory, znajdź parę, układały puzzle. Odbyły się także zabawy z łamigłówkami, gdzie dzieci rozwiązywały zagadki, labirynty, układy ciągi logiczne. Na magicznym dywanie dzieci współdziałały, tworząc razem historie – ta kolorowa i interaktywna zabawa nie tylko rozwija wyobraźnię, ale także zachęca do współpracy i buduje silne więzi między uczestnikami, rozwija zdolności społeczne, kreatywność  oraz jest to doskonałym sposób na stymulowanie dziecięcej fantazji i zachęcanie do wspólnego tworzenia magicznych światów. Na koniec dzieci wykazały się niesamowitą wyobraźnią i fantazją tworząc swoje własne gry planszowe.

« z 8 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.