! Witamy Nowy Rok 2023 !

,,Rok to dni, tygodnie, miesiące.
Rok to mroźna zima i lato gorące.
Rok to wiosna radosna i  jesień kolorowa.
Rok to czas, co mija i zaczyna się od nowa…”

Celem dzisiejszego dnia było poszerzenie wiadomości o: upływającym czasie, zegarach, następstwie i powtarzalności pór roku, miesięcy i dni tygodni, przypomnienie o zmianach zachodzącymi w przyrodzie w kolejnych porach roku. Na początku zajęć dzieci wysłuchały opowiadania „Bajka o starym i nowym roku”  oraz wierszy „Zmartwienia Starego Roku” / ,,Co to jest rok ?” oraz odpowiedziały na pytania kontrolne. Opisały wygląd Starego i Nowego Roku i wypowiadały się jakie zadania ma do wykonania Rok. Następnie obejrzeliśmy kalendarz i wskazaliśmy na nim daty „31 grudnia” czyli zakończenie roku oraz „1 stycznia” – początek Nowego Roku. Dzieci opowiadały jak spędzały Sylwestra oraz co takiego charakterystycznego dzieje się w tym dniu np.: fajerwerki. Później przypomniały sobie jakie pory roku występują w Polsce, opisywały charakterystyczne dla nich cechy, powtarzały je w różnych tonacjach (szybko, wolno, głośno, cicho), a przy muzyce „Cztery pory roku” naśladowały symbole występujące w danej porze roku. Wymieniały nazwy miesięcy oraz dni tygodnia, odszukiwały zegar z godzina 12, która oznaczała zarówno północ jak i południe, dopasowywały do siebie brakujące części zegarów. Potem przedszkolaki zamieniły się w zegary podczas zabawy ,,Głowa pracuje,, – ćwiczyły mięśnie szyi kiwając głową na boki i wypowiadały: tik tak, tik tak; naśladowały także poranną pobudkę – udając że śpią na dźwięk budzika wstawały pomału i przeciągały się. Podczas zabawy ruchowej ,,Pory roku” każde z dzieci otrzymało szarfę i poruszało się w rytm melodii, a na przerwę w muzyce dzieci łączyły się w czteroosobowe kółka tworząc cztery pory roku.  W zabawie ruchowej „Północ” dzieci na ustalone hasło układały ręce tak jak wskazówki zegara wskazujące północ. Następnie wsłuchując się w utwór Vivaldiego odpowiednio wykonywały ustalone czynności: lato – pływanie, wiosna – wzrost drzewa, jesień – zbieranie grzybów, zima – aniołek na śniegu. Ostatnią zabawą była zabawa ruchowa „Niedziela” podczas której dzieci słuchały nazw dni tygodnia, gdy usłyszały hasło „Niedziela” kładły się na dywanie i odpoczywały. Na koniec dnia dzieci wykonały pracę plastyczną – „Brokatowe fajerwerki”.

 

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.