Witamy Nowy Rok 2022
Celem dzisiejszych zajęć było kształtowanie umiejętności dostrzegania cykliczności pór roku. ajęcia poświęciliśmy omawianiu noworocznych postanowień. Następnie przedszkolaki wysłuchały wierszy tj.: „Stary i Nowy Rok”, „Nowy rok” oraz „Pory roku” i na ich podstawie opowiadały jakie znamy pory roku oraz czym się charakteryzują. Każde z dzieci opowiadało o swojej ulubionej porze roku uzasadniając swoją wypowiedź. Następnie podczas zabawy ,,Wymień pory roku” dzieci poruszały się po sali w rytmie granym na tamburynie – na przerwę w muzyce zatrzymywały się i wymieniały kolejno: wiosna, lato, jesień, zima. Pokazywały na zegarze godzinę 12-tą i dowiedziały się, że nazywamy ją południem i północą. Obejrzały kalendarz i wskazały na nim daty 31 grudnia oraz 1 stycznia – dni które kończą Stary Rok i rozpoczynają Nowy Rok, w kartach pracy zapisywały, który rok zaczynamy „2022”. Powtórzyły dni tygodnia i nazwy miesięcy, uczyły się wiersza pt. „Tydzień”, dzięki któremu przyswajały jego nazwy. Wysłuchały krótkich rymowanek z nazwami miesięcy i utrwalały ich kolejność. Podczas zabawy ,,Jestem duży, jestem mały” dzieci spacerowały po sali w rytm muzyki- na hasło ,,jestem duży” podnosiły ręce do góry i wspinały się na palcach, a na hasło ,,jestem mały” wykonywały przysiad. Uczestniczyły też w zabawie ruchowej ilustrując ruchem proces rośnięcia roślin, pływanie, robienie anioła w śniegu oraz jesienne skakanie przez kałuże. Następnie rozmawialiśmy na temat tego jak świętujemy noc sylwestrową i witamy Nowy Rok. Dzieci opowiadały jak spędziły ostatni dzień starego roku oraz jakie tradycje panują u nich w pierwszy dzień nowego roku – opowiadały o fajerwerkach, które widziały o północy w sylwestra. Na zakończenie zajęć na podstawie swoich wspomnień z pomocą kleju i brokatu, i przy użyciu rurek dzieci wykonały pracę plastyczną „Fajerwerki”, a później bawiły się w zabawę ” Idzie stary i nowy rok”.