Światowy Dzień Pingwina 2019
” (…) Mieszka tam gdzie mróz i śnieg, czy już wiesz co to za zwierz? Tak to pingwin z Antarktydy, gdy jest zimno jest szczęśliwy! „
O tym czarno-białym zwierzątku było dzisiaj dużo rozmów. Razem z przedszkolakami „przenieśliśmy” się na Antarktydę, aby poznać bliżej życie Pingwina Cesarskiego. Zajęcia rozpoczęliśmy od wiersza pt.: „Pingwinek” M. Tokarczyk, któremu towarzyszy obrazki – gdy dzieci już wiedziały, na kim będziemy skupiać uwagę, opowiadały co wiedzą na temat tych zwierzątek. Pogłębiliśmy wiedzę przedszkolaków, umożliwiając im obejrzenie różnych obrazków z pingwinami. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały różnych ważnych ciekawostek. Znają cechy charakterystyczne pingwinów, wiedzą w jaki sposób zdobywają pożywienie, co właściwie jedzą i co jest ich środowiskiem naturalnym. Wiedzą, że pingwiny są nielotami, a chociaż to ptaki, ich skrzydła przystosowane są do pływania, a nie latania. Wiedzą, iż ich wspólną cechą jest biały brzuch oraz ciemny grzbiet, co doskonale maskuje ptaki w czasie pływania w morzu. Porównywały wzrost różnych pingwinów takich jak – Cesarskiego, Królewskiego, Adeli. Uczestniczyły w zabawach: „Taniec pingwina”, „Pingwinek”, „Bajka o pingwinim jaju”, „Lodowa kraina”, „Lodowe kry”, „Pingwiny łowią ryby”. Dzieci z zaangażowaniem wykonały pracę plastyczne. Na koniec podsumowaliśmy zajęcia quizem dydaktycznym „Prawda czy fałsz”, w którym dzieci próbowały poprawnie odpowiedzieć na pytania dotyczące pingwinów.