Przyszedł Nowy ROK 2020

„Ostry mróz na dworze,
Szyby nam maluje.
 Biały płatek śniegu,
Na wietrze wiruje.
Nowy Roczek przyszedł,
I wszystko wybielił,
Świeżym, ,
miękkim śniegiem,
Dzieci rozweselił…”

Niedawno rozpoczęliśmy Nowy 2020 Rok, tak więc na zajęciach dodatkowych, postanowiliśmy poznać/przypomnieć sobie różne sposoby mierzenia czasu. W tym dniu  swoją uwagę skoncentrowaliśmy na zegarze i kalendarzu. Zajęcia rozpoczęliśmy rozmowy – Do czego służy zegar? Oglądając obrazki i plansze tematyczne dzieci zobaczyły jak wygląda budowa zegara, a następnie wysłuchały historii powstania zegarów. Poznały piosenkę J. Kucharczyk pt.”Biegnie miesiąc za miesiącem”. Później długo rozmawialiśmy na temat upływającego czasu, utrwalając i przeliczając dni tygodnia, miesiące i pory roku. Przedszkolaki układały zdania ze słowami: czas, rok, tydzień, miesiąc, pory roku. Uzupełniały również tabele z obrazkami zegarów w odpowiednich kolorach, określały, co wydarzyło się wcześniej, a co później. Dopowiadały nazwy opuszczonych miesięcy. Dzieci przyjrzały się uważnie z jakich cyferek składa się Nowy Rok:  2020. Wspominaliśmy, poprzedni rok i zastanawialiśmy się co możemy zrobić, żeby ten rok był równie dobry, lub lepszy.  Wsłuchaliśmy się w bajkę:  „O starym i Nowym Roku” oraz wysłuchaliśmy opowiadania pt.: „Profesor Ciekawska zapoznaje się z różnymi sposobami mierzenia czasu”. Później  nadszedł czas na zabawy ruchowe tj.: „Witamy nowy rok”, „Tik tak tik tak – mija czas”, „Którego obrazka brakuje?”, „Tańczące dni tygodnia „. Kolejnym etapem zajęć było wysłuchanie  opowiadania pt.: „O dwunastu miesiącach „J.Porazińskiej, oraz podejmowanie próby oceniania zachowania postaci występujących w tym utworze. Na zakończenie zajęć dzieci konstruowały zegary z przygotowanych elementów oraz starannie wykonały place plastyczne. 

« 1 z 2 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.