Nowy Rok 2021

Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy na temat rozpoczętego Nowego Roku oraz tego jak upływa czas. Na początku zajęć dzieci wysłuchały opowiadania pt.: „Kolorowe fajerwerki” A. Antoniewicz, potem rozmawialiśmy na temat tekstu –  jak żegnamy stary rok i witamy nowy. Następnie dzieci opowiadały , jak same spędziły sylwestra, czy widziały fajerwerki, co ciekawego robiły w ten dzień, jakie panują zwyczaje w ich domach w sylwestra i Nowy Rok. Dzieci dowiedziały się, czym odmierzamy mijający czas. Obejrzały kalendarz oraz dowiedziały się , co jest w nim zawarte. Przypomniały sobie wszystkie nazwy miesięcy oraz dni tygodnia. Następnie dzieci wymieniały znane im nazwy pór roku oraz opowiadały czym dana roku się charakteryzuje, co możemy wtedy robić. Wykonaliśmy kalendarz urodzinowy w którym każde dziecko zaznaczyło, w którym miesiącu obchodzi swoje urodziny. Dzieci obejrzały też z bliska wiszący w sali zegar. Z pomocą nauczyciela odnalazły godzinę 12 wskazująca północ – koniec starego i początek nowego roku. Za pomocą kleju i brokatu wykonaliśmy pracę plastyczną „Fajerwerki”, oraz pokolorowaliśmy farbami malowankę tematyczną. Rozwijaliśmy też umiejętność tworzenia opisu na podstawie treści wiersza- w tej pracy bazowaliśmy na wierszu pt. „Zmartwienia Starego Roku” N. Łasochy  oraz wysłuchaliśmy opowiadania „O nowym roku i młynarzu Sylwestrze”.  Na koniec zajęć odbyła się zabawa  muzyczno-ruchowej „Magiczna liczba 7” oraz zabawa „Cztery pory roku” -do muzyki A. Vivaldiego dzieci tańczyły leciutko i paluszkach na słowo wiosna – kucały i pomału wstawały niczym kwiaty wyrastające z ziemi, lato – dzieci naśladowały rękami ruchy pływania, jesień – dzieci schylały się, jakby zbierały grzybki, zima – dzieci kładły się na podłodze i robiły aniołki.
« 1 z 3 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.