Europa – wakacyjne kierunki 2021
W tym tygodniu podróżowaliśmy po Europie. Celem zajęć było poznanie charakterystycznych cech państw europejskich takich jak: Francja, Węgry, Chorwacja, Wielka Brytania, Holandia, Albania, Hiszpania, Grecja i Włochy. Na początku zajęć dzieci wysłuchały wiersza „Lubimy podróże” oraz rozwiązały zagadki słowne opisujące poszczególne kraje. Następnie odnajdywały te kraje na mapie, i słuchały najważniejszych informacji ich dotyczących oraz zapoznawały się z wyglądem poszczególnych flag. Dzieci wsiadły do pociągu i odwiedziły miejsca które trzeba zobaczyć w poszczególnych krajach. Poznały znanych ludzi pochodzących z Włoch, zobaczyły Wenecję, Koloseum, Krzywą Wierzę w Pizie. W Wielkiej Brytanii – poznały rodzinę królewską i zwyczaje Anglików, odwiedziły słynne miejsca tj.: Big Ben, pałac Buckingham, most Tower. Dzieci poznały też kilka słów w języku Hiszpańskim „Buenos dias”, „Hola” „Gracias”, wysłuchały hymnu, dowiedziały się jaka waluta obowiązuje w Hiszpanii, obejrzały słynną w Barcelonie Ławkę w Parku Güell oraz zdjęcie przedstawiająca corridę. Spośród małych i wielkich symboli Holandii dzieci zapamiętały między innymi: tulipany, wiatraki, chodaki; ponadto wysłuchały opowiadania ,,O żółtym tulipanie” M. Różyckiej i uczestniczyły w zabawie ,,Taniec kwiatów”. W opowieściach o Francji podziwiały: wieżę Eiffla, Wersal, Łuk Triumfalny. Dowiedziały się również, że stamtąd pochodzi Charles Perrault, autor bajki pt.: Czerwony Kapturek oraz uczyły się piosenki pt. ,,Frère Jacques”. Przedszkolaki zobaczyły jak wyglądają bałkańskie kurorty turystyczne: hotele, nadmorskie deptaki, porty i piękne plaże, zobaczyły stare albańskie bunkry, które teraz są atrakcją turystyczną. Wiedzą już też że każdy kraj ma smakołyki którymi się wyróżnia np.: Grecka słynie z sałatki greckiej, Włochy- z pizzy, a Bakłava to deser rozpowszechniony w kuchni bałkańskiej i bliskowschodniej. Przedszkolaki wysłuchały też węgierskiej baśni Gyiuli IIIyesa pt. „Próżny król” i wykonywały improwizacje ruchowe do Czardasza. Odbyły się zabawy ruchowe „Wesoła corrida” i „Walka byków”, „Król i Królowa” oraz zabawa z elementami ortofonicznymi „Zegary”. Na koniec dzieci zatańczyły Macarenę – popularny taniec Hiszpański i wykonały prace tematyczne dotyczące każdego poznanego kraju.