Dzień Żółwia 2021

Celem dzisiejszych zajęć było zapoznanie się z: wyglądem, sposobem poruszania się, odżywianiem i zwyczajami żółwia, a także ze sposobami przystosowania się do warunków w jakich żyją. Na początku dzieci wysłuchały opowiadania W. Badalskiej „Kto prędko, kto powoli” – ilustrowanej sylwetami zwierząt. Określały, które zwierzę było szybsze, które wolniejsze. Dopasowywały sylwety zwierząt, o których mowa była w opowiadaniu do ich cieni oraz poszerzały swój zasób słownictwa o nowe nazwy i pojęcia związane z żółwiami. Następnie odbyła się zabawa ,,Wyścig żółwi” oraz „Żółwie” – dzieci spacerowały na czworakach po dywanie, gdy usłyszały klaśnięcie chowały głowy między ramiona. Obejrzały też ilustracje przedstawiające różne gatunki żółwi (lądowy, stepowy, pustynny, grecki, wodno-ladowy, morski) – określały ich różnice i podobieństwa. Na pytanie, jakiego żółwia znamy z bajek dzieci bez wahania odpowiedziały „Żółwia Franklina!”, jak również żółwia Sammiego oraz żółwie Ninja. Na koniec zajęć dzieci uczestniczyły w zabawie paluszkowej „O mój żółw” oraz wykonały pracę plastyczną.

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.