Dzień Wody 2023

,,Dzięki wodzie wszystko żyje,
Każdy ja na świecie pije….”

Dziś w przedszkolu obchodziliśmy Dzień Wody, którego celem jest kształtowanie postaw proekologicznych oraz uświadomienie dzieciom jakie znacznie ma woda dla życia: ludzi, zwierząt i przyrody oraz ćwiczenie motoryki małej. Na początku zajęć dzieci  wysłuchały wiersza „Kropelka” oraz  wiersza ,,Woda” Michała Jankowiaka i odpowiedziały na pytania kontrolne:
 – czy woda jest nam potrzebna,
– kto je potrzebuje,
– dlaczego tak ważne jest picie czystej wody,
– w jaki sposób możemy dbać o czystość wód?
Następnie opisywaliśmy wodę, dzieci oglądały szklankę wypełnianą wodą i określały jej kolor, zapach oraz smak. Wymienialiśmy gdzie możemy znaleźć wodę (studnia, kran, rzeka, deszcz itp.) oraz wymienialiśmy gdzie w codziennym życiu potrzebna jest nam woda (podlewanie kwiatów, picie, pranie, sprzątanie, gotowanie, mycie itp.). Omawialiśmy także stany skupienia wody (tzn.: stały – lód, ciekły – woda, gazowy – para wodna) oraz poznaliśmy proces powstawania deszczu. Dzieci wspólnie doszły do wniosku, że woda jest nam niezbędna – nie da się bez niej żyć. Przedszkolaki dowiedziały się jakie są przyczyny powstawania zanieczyszczeń wody i jak im zapobiegać. Następnie przeszliśmy do zabaw z wodą. Przelewanie wody z kubka do kubka, wyławianie z wody łyżką pływających przedmiotów, dmuchanie żaglówek na wodzie, wyciskanie gąbek i szmatek oraz doświadczenie polegające na określeniu stanu wody po włożeniu butelki – dzieci określały czy woda się podniosła czy opadła, jest mniej czy więcej (optycznie). Następnie wzięły udział w zabawie ruchowej ,,Rzeczka ” w której dwoje dzieci trzymało między sobą linę i poruszały nią w płaszczyźnie imitując fale, początkowo lina była wysoko i stopniowe się obniżała, a zadaniem dzieci było przejść pod nią bez jej dotknięcia. Podczas zabawy orientacyjno-porządkowej ,,Kałuże, rzeka, jezioro” dzieci spacerowały po sali przy akompaniamencie muzyki – na hasło ,,kałuże” -formowały trzyosobowe kółeczka, ,,rzeka”-wszystkie chwytały się za ręce, nie zawiązując koła, ale tworząc długa rzekę, ,,jezioro” tworzyły jedno duże koło. Przeprowadzaliśmy także eksperymenty z wodą np. barwiliśmy wodę farbką, rozpuszczaliśmy w wodzi cukier oraz badaliśmy co pływa, a co tonie w wodzie. Dzieci dobrały się też w pary i wykonały masażyk tematyczny. Po zabawie dzieci wysłuchały wiersza „Jak powstaje kropla wody?” i na podstawie ilustracji opisywały obieg wody w przyrodzie.  Na koniec wykonały pracę plastyczną związaną z wodą.

 

« z 6 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.