Dzień Tęczy 2021

„Rośnie tęcza po burzy w łuk na niebie szeroki,
kolorową skakankę przeskakują obłoki.
Obłok, co się przewrócił,
wpadł na siedem barw tęczy…
Teraz od jej kolorów,
jest naprawdę piękniejszy.”
W. Feber

Celem dzisiejszych zajęć było rozwijanie prawidłowej percepcji i utrwalenie nazw kolorów, zachęcanie do eksperymentowania oraz rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zajęcia rozpoczęliśmy od „Kolorowego powitania” – dzieci które dziś miały na sobie ubranie w wymienionym kolorze musiały zaklaskać w dłonie. Następnie rozmawialiśmy w jaki sposób powstaje tęcza. Dzieci dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami – opowiadały czy widziały tęczę, jaka wtedy była pogoda, jakie kolory tęczy widziały. Po wysłuchaniu opowiadań „Barwy” oraz „Historia tęczy” dzieci odpowiedziały na pytania kontrolne dotyczące tekstu tj:
– Ile kolorów ma tęcza? W jakiej kolejności występują?
– Kiedy możemy ją zobaczyć?
– Dlaczego tęczę nazywamy barwnym łukiem lub kolorowym mostem?
Dzieci poznały kolory podstawowe i pochodne. Mieszając kolory dowiedziały się, jak które kolory należy ze sobą połączyć aby otrzymać inny kolor. Odbyły się zabawy „Słońce i deszcz”, „Tęczowe motyle” oraz zabawy przy użyciu chusty animacyjnej „Kolory” oraz „Pogoda”. Na koniec wykonały tematyczną pracę plastyczną.

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.