Dzień Słońca 2023

,,Gdy słońce radosne
Świat dokoła muśnie,
Na twojej twarzyczce,
Pojawia się uśmiech”

Wreszcie nadeszła wiosna, a dni są coraz dłuższe i cieplejsze. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać  dziś o słońcu, a w przedszkolu królował kolor żółty. Na początku dnia dzieci wysłuchały wiersza ,,Słońce ” / „Co słonko widziało?” / „Pan Astronom mówi o słońcu. Następnie odbyły się swobodne rozmowy o słońcu: co to jest słońce, gdzie jest słońce, jak wygląda słońce?
Dzieci opowiadały z czym kojarzy im się słońce – padły różne odpowiedzi: z piękną pogodą, latem, ciepłem, kolorem żółtym, z wakacjami. Pobudzając kreatywność wypowiadały się co by było gdyby nie było słońca, jak wyglądałby bez niego świat itp. Wysłuchaliśmy podstawowych informacji na temat słońca, poznaliśmy jego budowę, jego miejsce w układzie słonecznym oraz dowiedzieliśmy się dlaczego słońce świeci w dzień, a w nocy nie – obracając modelem Ziemi. Dzieci wiedzą już, że słońce jest największą gwiazdą, że jest jedyną gwiazdą widoczną w dzień, oraz że jest ono centrum układu słonecznego. Okazało się, że bez słońca nie przeżyliby ludzie, zwierzęta ani rośliny i że słońce odgrywa w naszym życiu tak ważną rolę jak woda. Słońce dostarcza nam witaminę D niezbędną do utrzymania wysokiej odporności, dlatego tak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu oraz daje nam szczęście poprzez wytwarzanie endorfin. Poza tym, że słońce odgrywa tak ważna rolę, to też stwarza zagrożenie dla ludzi. Dzieci pamiętały o tym jak zadbać o swoje bezpieczeństwo przebywając na słońcu: o kremie z filtrem, nakryciu głowy oraz piciu dużych ilości wody podczas przebywania na słońcu. Później utrwalaliśmy figurę koła oraz kolor żółty -przedszkolaki mówiły co jest okrągłe i jakie przedmioty dookoła są żółte. Podczas zabawy dydaktycznej ,,Żółty kolor” dzieci miały jak najszybciej znaleźć w sali żółte przedmioty i określić ich położenie względem siebie (przed, za, nad, obok). W zabawie ruchowej ,,Hokus pokus, czarowanie… niech się każdy żółtym stanie” dzieci zamieniały się w żółte pszczoły, motylki kaczuszki, a w zabawie ,,Żółte ogonki” dzieci biegały z żółtymi ogonkami, a kolejno złapane dziecko łapało ogonki pozostałych. Na koniec wysłuchaliśmy także piosenki „Nasze Słońce” (Nutkosfera) podczas której utrwalaliśmy sobie wszystkie informacje o słońcu oraz wykonaliśmy pracę plastyczną.

« z 5 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.