Na początku dnia dzieci wysłuchały nauczycielki, która przypomniała im podstawowe informacje o rybach: gdzie mieszkają, czym się żywią, jak oddychają pod wodą. Następnie przedszkolaki wysłuchały bajki „Złota Rybka” / opowiadania „Rybak i Rybka” i odpowiadały na pytania kontrolne dotyczące tekstów. Odbyła się też swobodna rozmowa na temat: – kto to jest rybak, – jaki ma strój, – jak wygląda jego praca, – co jest mu potrzebne do pracy, – gdzie łowi się ryby, – jakie znamy rodzaje ryb?
Później dzieci oglądały ilustracje przedstawiające m.in.: rybaka, sieć rybacką, wędkę, łódź rybacką i wymieniały znane im rybki z bajek tj.: „Gdzie jest Nemo”, „Rybki z Ferajny”. Podczas zabawy matematycznej dzieci wycinały rybki i liczyły je, układały rybki w takiej samej ilości, która została podana przez nauczyciela oraz segregowany kolorami, określały gdzie jest mniej/więcej/tyle samo. Wzięły udział w zabawie z chustą animacyjną, na której imitowały ruchy ryb pod wodą, naśladowały: skoki delfina/pływanie jak płotka, doskonaliły koordynację wzrokowo-ruchową poprzez łapanie rybek za pomocą wędki oraz grały w memory tematyczne. Wykonały pracę plastyczną, łączyły w pary rybki i ich cienie na kartach pracy oraz słuchały piosenek o rybackich. Na koniec dnia oglądały krótkometrażową bajkę „O Rybaku i Złotej Rybce”.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
Moje jedno dziecko bawiło i uczyło się w tym przedszkolu, drugie jeszcze jest i będzie przedszkolakiem. Zostawiając tutaj dziecko, mam poczucie, że jest bezpieczne i dobrze wychowywane, bo jednak w przedszkolu spędza dużo czasu. Opinią o przedszkolu są uśmiechy dzieci, a moje dziecko chętnie w tym przedszkolu przebywa, dlatego polecamy
Agnieszka