Dzień RECYKLINGU 2023

Celem dzisiejszego dnia było rozwijanie świadomości ekologicznej, związanej z ponownym wykorzystaniem posegregowanych odpadów. Zajęcie rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia „recykling” i wymienienia przykładów recyklingu w życiu codziennym. Następnie dzieci wysłuchały wiersza „Ekologia” (wspólnie zastanawialiśmy się co oznacza to słowo oraz jakie zachowania określa) oraz opowiadania „Smog Segregiusz” – po którego wysłuchaniu  dzieci odpowiadały na pytania:
– co lubił robić smok Segregiusz,
– co smuciło smoka,
– jaki sen miał Olek,
– dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
Następnie dzieci zapoznały się z ilustracją, która przedstawiała różne kolory koszy, dowiedziały się po co one są oraz co wrzucamy do konkretnie oznaczonych kolorowych koszy/worków. Później dzieci odpowiadały na pytania:
– skąd się biorą śmieci,
– co należy robić ze śmieciami,
– co to jest segregowanie odpadów i po co je segregujemy,
– jak utrzymać nasza planetę w czystości
– dlaczego jest to tak ważne?
Uczestnicząc w zabawie dydaktycznej ,,Segregujemy odpady”,  dzieci wybierały obrazek z jakimś odpadem (np. plastik, szkło, papier itd.), i dopasowywały go do odpowiedniego koloru kosza/obręczy. Za pomocą ilustracji opisywały jak możemy wykorzystać ponownie surowce wtórne i z pomocą nauczycielki wykonały kwiatki (z wytłaczanek po jajkach/ rolek po papierze toaletowym) oraz telefon (z kubków plastikowych i sznurka). Wykonane zostały również zabawki z rolek, kartonów, zakrętek i innych niepotrzebnych rzeczy które przedszkolaki przyniosły z domów. Powstały z nich wspaniałe akwaria z rybkami, rakiety kosmiczne, kolorowe zwierzątka. To zadanie pobudziło u dzieci kreatywność. Wykonaliśmy także ćwiczenia oddechowe dmuchając w woreczek foliowy, ćwiczyliśmy motorykę małą oraz koordynację wzrokowo-ruchową przenosząc małe kuleczki nożyczkami, tak aby trafić do otworu rolki.

« z 4 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.