Dzień Kundelka 2019

„Jestem sobie pieskiem małym, do zabawy doskonałym.
Nie wyżełkiem, nie spanielkiem, ale zwykłym Kundelkiem.
Chcesz z pieseczkiem się pobawić i pieskowi radość sprawić?
Pogoń trochę pieska swego, zrób dla niego coś dobrego.” „Kundelek” Autor Nieznany.

Podczas dzisiejszych zajęć rozmawialiśmy o psach, w szczególności o kundelkach. Chcieliśmy zwrócić uwagę na wszystkie wielorasowe psy, rozbudzać fascynacje światem, przyrodą i zwierzętami. Przedszkolaki określały emocje po wysłuchaniu opowiadania o Mateuszku. Wskazywały dobre i złe zachowania człowieka wobec zwierząt, aktywnie uczestniczyły w zaplanowanych zabawach i działaniach twórczych. Brały udział w powieści ruchowej z elementami pantomimy „Spacer z psem „,technice twórczego myślenia „Łańcuszek skojarzeń „.Wysłuchały opowiadania pt.”Dzień dobry, Kudłaczu „.Przedszkolakom przytoczono również słowa Senatora George’a Vesta, który kiedyś powiedział: „Jedynym absolutnie pozbawionym egoizmu przyjacielem, jakiego człowiek może posiadać w tym samolubnym świecie, jedynym, który mu nigdy nie okaże niewdzięczności, ani go nie zdradzi, jest jego pies. Ucałuje dłoń, na której nie ma dla niego ani kąska strawy… Kiedy wszyscy inni przyjaciele odchodzą… on pozostaje”.  Dzieci wysłuchały również wierszy Jana Brzechwy „Psie smutki”, „Czarodziejski pies”.W kąciku czytelniczym wyszukiwaliśmy tematycznych bajeczek, których dzieci z zainteresowaniem słuchały. Dzieci obejrzały różne obrazki piesków i rzeczy z nimi związanych tj.: buda, miska, smycz itd. Każdy przedszkolak rozwijał mowę opowiadając o swoich pupilach. Przyglądając się obrazkom poznawaliśmy budowę zwierzęcia – psa, rozmawialiśmy na temat roli istoty żywych w życiu człowieka, poznawaliśmy czynniki wywierające korzystny i niekorzystny wpływ na życie piesków. Poznaliśmy  też bohaterów bajki Disneya „Zakochany Kunel”. Wiele radości sprawiły dzieciom tematyczne zabawy ruchowe m.in.: „Dwa kundelki”, „Rozmowa z psami na podwórku”, „Budujemy budę”, „Karmimy pieski”. Przedszkolaki rozwijały umiejętność wyrażania uczuć poprzez podawanie własnych propozycji na temat co powinien / nie powinien przyjaciel zwierząt. Podsumowując zajęcia dzieci próbowały odpowiedzieć na zagadki dotyczące kundelków, układały puzzle z pociętych 4- 8 elementów obrazków psów, oraz kolorowały sylwety tych przyjaznych pupili.

« z 2 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.