Dzień Kredki 2022

Dziś dzieci obchodziły ŚWIĘTO KREDKI –  narzędzia do rysowania, które najczęściej znajduje się w ich rękach. Na początku wysłuchały piosenki ,,Kolorowe kredki” rep. Zespołu Fasolki, opowiadały co narysowały kredki w piosence, wybierały odpowiednie ilustracje i wypowiadały się co można narysować kredkami oraz jakie są ich ulubione kolory kredek. Dowiedziały się, że pierwsze kredki nazywały się Crayola i było ich w pudełku osiem oraz poznały różne rodzaje kredek występujące aktualnie. Następnie wysłuchaliśmy wiersza „Kredki” – Kamili Bednarek i próbowaliśmy wspólnie odpowiedzieć na pytania:
– o czym był wiersz?
– co się dzieje kredkami, gdy dzieci wychodzą z domu?
– jakie kolory kredek występowały w wierszu?
Dzisiejszy dzień był doskonałą okazją nie tylko do utrwalenia kolorów, ale również do przeliczania, segregowania i układania. Dzieci segregowały kredki do odpowiednich szarf / obręczy pod względem koloru, układały kredki w ustalonej kolejności. Potem bawiliśmy się w „Znikającą kredkę”- dzieci przyglądały się kolorom kredek, następnie zamykały oczy, nauczyciel chował jedną kredkę, a zadaniem dzieci jest odgadnięcie której kredki brakuje. Następnie każde z dzieci miało w ręce kredkę i ich zadaniem było ustawić się w odpowiednim miejscu w sali, gdzie wisiała karteczka – ,,domek ” z kolorem jego kredki np.:  ,,kredki niebieskie do domku…” Kolejną zabawą była „Kłótnia kredek”  polegająca na tym, że dzieci zamykały oczy, nauczyciel zmieniał miejsce kredek, dzieci miały odgadnąć co się stało i koło jakiej kredki leżała wcześniej np.: kredka niebieska. Następnie dzieci układały z kredek różne rzeczy wg ich pomysłu. Podczas zabawy rockowej „Kredka do kredki” dzieci łączyły się w pary według kolorów. Odbyły się także wyścigi w struganiu kredki, zadaniem uczestników było jak najszybsze zastruganie kredki. Dzieci zagrały także w grę „Ja mam… Kto ma…?” utrwalając przy tym nazwy kolorów oraz opisując obrazki znajdujące się na ich kartach. Ostatnim zadaniem dzieci było rysowanie pod dyktando nauczyciela. Z rozsypanki literkowej dzieci ułożyły wyraz „Kredki” oraz podzieliły go na sylaby i głoski. Na koniec wyklejały plasteliną w odpowiednim kolorze brakujące części kredek / kolorowały obrazek zgodnie z tematem zajęć/ narysowały ten sam obrazek, jednak każdy z nich wyszedł inny – wyjątkowy.

« z 3 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.