Dzień Sprzedawcy 2024

Dzisiejsze zajęcia miały na celu apoznanie dzieci ze światem zawodów, kształtowanie umiejętności rozpoznawania zawodów, kształtowanie postawy szacunku dla pracy wykonywanej przez ludzi różnych zawodów, stworzenie okazji do przeprowadzenia transakcji kupna-sprzedaży oraz uświadomieniem dzieciom co gdzie kupujemy. Na początku dzieci miały okazję wysłuchać utworów „Gdzie się co kupuję?” Cz. Janczarski/ „Na zakupy” E. Stadtmuller / ,,Kaczka dziwaczka” Jana Brzechwy oraz piosenki „Idziemy na zakupy” M. Soleniec. Dzieci odpowiadały na pytania dotyczące tekstów oraz szukały na ich podstawie odpowiedzi np.: do jakiego sklepu należy udać się w celu zakupu produktów tj.:  pieczywo, lekarstwa czy książki. Dzieci poznały bliżej zawód sprzedawca, opowiadały w jakich miejscach można spotkać sprzedawcę, co robi sprzedawca, jak wygląda, jakie ma obowiązki. Przypomnieliśmy sobie jak należy zachować się w sklepie, jakich słów używamy: dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam, do widzenia oraz że w sklepie trzeba pilnować się rodziców!: „Gdy na zakupy idziemy, rodziców się pilnujemy”.  Przedszkolaki opowiadały z kim chodzą do sklepu , co najczęściej kupują i jakie sklepy znają, wymieniając również znane im nazwy sieci sklepów, takie jak: Biedronka, Lidl czy Żabka. Poznały nazwy sklepów związane z konkretnymi produktami tj.: piekarnia, sklep odzieżowy, apteka czy drogeria – mówiły i dopasowywały do ilustracji co kupujemy w poszczególnych sklepach np.: piekarnia-chleb/bułki, spożywczy -nabiał, mięso, słodycze, wodę, rybny – ryby, obuwniczy -obuwie, odzieżowy – ubrania, apteka – lekarstwa, kwiaciarnia – kwiatki. Wyjaśniliśmy różnicę między sklepem, a supermarketem: sklep – obiekt handlowy, przeznaczony do sprzedaży danego rodzaju towarów, a supermarket – sklep o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące itp. Kolejnym elementem zajęć było wprowadzenie dzieci w temat form płatności, takich jak gotówka i karta. Nie zapomniano również o ustawianiu się w kolejce. Dzieci układały historyjkę obrazkową przedstawiająca po kolei czynności związane z zakupami – wejście do sklepu z wózkiem/koszykiem, robienie zakupów, zapłata za zakupy i wpakowanie ich do auta. Dzieci podjęły też próbę samodzielnego czytania i dopasowywania rodzajów sklepów do towarów jakie tam sprzedają. Rozmawialiśmy także o tym że nie wszystko można kupić za pieniądze – czyli zdrowie, szczęście, miłość . Podczas zabawy ruchowej dzieci swobodnie poruszały się po sali, a na hasło” kolejka ” ustawiały się w we wspólnej kolejce – kolejce dziewczynek i kolejce chłopców. Później dzieci bawiły się w sprzedawców i klientów, odważały produkty, pakowały oraz płaciły za zakupy, nie zapominając o formach grzecznościowych. Na koniec zajęć dzieci wykonały tematyczna pracę plastyczną.



« z 6 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.