Dzień Farmaceuty 2024

 

„Pan aptekarz waży, mierzy,
By lek zrobić jak należy,
Kiedy trzeba kupić leki,
Każdy pędzi do apteki”


Celem zajęć tego dnia było wprowadzenie dzieci do podstawowych pojęć związanych z farmacją i zdrowiem, takich jak bezpieczne używanie leków, znaczenie higieny osobistej oraz rozwijanie świadomości na temat zdrowego stylu życia. Na zajęciach dzieci poznawały zawód farmaceuty inaczej zwanego też aptekarzem. Wyjaśniliśmy kto to farmaceuta i gdzie może pracować (może pracować nie tylko w aptece), i że zawód farmaceuty zaliczany jest do wolnych zawodów (tzw. zawodów zaufania publicznego). Jest to zawód bardzo odpowiedzialny, do jego zadań należy wydawanie leków na receptę i bez recepty, wyrabianie zalecanych leków, doradztwo. Dzieci wysłuchały wierszyka ,,Awantura w aptece” (i odpowiadały na pytania: kto zachorował, gdzie wybrała się skrzatunia Krzysia i czego zapomniała, jak skończyła się historia z chorym braciszkiem?) / wiersza „Cudowne Lekarstwo” Jana Brzechwy / wiersza M. Buczkowskiego „Mam kłopot” (z którego dzieci dowiedziały po co idziemy do apteki). Dzieci wypowiadały się na temat: „co kupujemy w aptece” (lekarstwa, witaminy, środki przeciwbólowe, opatrunki) i w jakich postaciach mogą występować leki (tabletki, syropy, zastrzyki, maści). Przypomniały sobie, że leki można przyjmować tylko jeśli jest się chorym i pod opieką dorosłych. Zobaczyły również jak wygląda strój farmaceuty – biały fartuch (prezentuje się niezwykle schludnie, jest symbolem higieny), kojarzy się z profesjonalizmem i wzbudza zaufanie,  może się różnić długością, krojem, detalami. Dzieci dowiedziały się także, do czego służy recepta i poznały odpowiedź na pytanie dlaczego niektóre leki można kupić bez recepty, a niektóre wyłącznie na jej podstawie. Przedszkolaki bawiły się też w ,, Aptekę” – wcielały się w rolę farmaceuty i klientów – dawały receptę i odbierały leki. Żeby utrwalić asortyment apteki dzieci miały za zadanie udzielić prawidłowiej odpowiedzi po usłyszeniu zdania – podnieść odpowiedni kartonik zielony: zdanie prawdziwe, czarny – zdanie fałszywe (np. w aptece kupujemy witaminy, w aptece kupujemy jajka itd). Starsze dzieci dokonały też analizy wzrokowej i słuchowej wyrazu „farmaceuta”. Na koniec dzieci wykonały pracę plastyczną.
Starsze dzieci udały się także na spacer do pobliskiej apteki gdzie dzieci poznały asortyment apteki i przeznaczenie różnych farmaceutycznych przyborów. Zakupiły także plasterki z Psim Patrolem –  tak „na wszelki wypadek” 🙂 

 

 

« z 6 »

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.