Dzień Czarnego Kota 2019
” Na polnej szarej dróżce spał czarny kotek,
gdy się obudził bawił się na łączce mały psotek,
po kałużach skakał w jesienny deszczyk (…)”
„Czarny Kot”.
Naszym dzisiejszym bohaterem był CZARNY KOT, a głównym celem zajęć było zwrócenie uwagi na przesądy „Czy Czarny Kot Przynosi Pecha?”, które wzbudziły zaciekawienie u naszych przedszkolaków. Poznawaliśmy charakterystyczne cechy dla wyglądu kota, jego sposoby poruszania się i odżywiania się. Kształtowaliśmy właściwy stosunek wobec zwierząt. Dzieci wysłuchały wiersza pt.: „O dwóch kotkach” – H. Bechlerowej. Następnie swobodnie wypowiadały się na temat Czarnych Kotów. TAK… w tym dniu interesował nas przede wszystkim kolor – czarny. Podczas zajęć wysłuchaliśmy zagadki: „W małym koszyczku leży poduszka, a na podusi coś się porusza. Ma małe uszka i nosek mały, a na dodatek w czarnym futerku cały (…)”. Gdy odpowiedzieliśmy na zagadkę przeszliśmy do zabaw ruchowych takich jak: „Co lubi kotek?”, „Polowanie na Myszy”, „Czarne Kotki śpią”. Dzieci odtwarzały także ruchem treść piosenki : „Kotki dwa ” i brały udział w poszukiwaniu zagubionego kota. Utrwalały pojęcia związane z położeniem przedmiotów w przestrzeni podczas zabawy pt. „Kotek siada „. Nie zabrakło również znanej wszystkim zabawy muzyczno- ruchowej – „Uciekaj myszko do dziury „. Na obrazkach dzieci oglądały znane z bajek Czarne Kotki tj.: kot Bonifacy, Felix, Sylwester czy Czarny Kot z bajki Miraculum., a później aktywnie uczestniczyły w „Kocich Zadaniach”, oraz „Kociej Gimnastyce” wykonując kocie ruchy takie jak – „Koci grzbiet”, „Kocie skradanie”, itd. Na koniec wysłuchały Kocich Ciekawostek i rozwijając małą i dużą motorykę oraz zdolności logicznego myślenia, wykonały indywidualne prace plastyczne oraz karty pracy.
„Czarny kotek wlazł na płotek,
wąsikami ruszył .
Myje łapki i futerko.
Ogonek i uszy…” H.Bechlerowa