Dzień Bałwana 2023

,,Mała, większa i największa,
już trzy kule mam.

Możesz sam ulepić rzeźbę,
jaką zgadnij sam ?”

Celem dzisiejszego dnia było utrwalenie kształtu koła i kuli, doskonalenie liczenia oraz rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Na początku zajęć dzieci wysłuchały opowiadania „Liczymy bałwanki” / opowiadania „O bałwanku, który przestał być smutny” / wiersza ,,Bałwanek ” – odpowiedziały na pytania kontrolne dotyczące tekstów oraz utrwaliły dni tygodnia. Następnie starsze dzieci ułożyły z literek słowo „bałwan”, dzieliły go na sylaby, głoski i określały które głoski są spółgłoskami, a które samogłoskami odpowiednio oznaczając je kolorami. Później odbyły się burze mózgów  pt.: „Jak ulepić bałwana”:
– z czego lepimy bałwana
– z ilu kul można go ulepić,
– jakich wielkości mają być kule,
– z czego zrobić mu; usta, nos, czapkę, guziki.
Dzieci obejrzały także obrazki przedstawiający bałwana, przeliczały jego guziki oraz kule z których zrobiony był bałwan, utrwalały przy tym pojęcia tj.: ,,mała, średnia, duża ” oraz ,,dół, środek, góra”. Podczas zabawy ruchowej ,,Kule Bałwanka” dzieci łączyły się w trójki i tworzyły kółeczko lub zwijały się w kłębek. Rzucały też kostką, a ich zadaniem było ułożyć guziki na kulach śniegowych zgodnie z wyrzuconą liczbą oczek. Następnie siedząc w kole dzieci udoskonalały swoją spostrzegawczość w zabawie. ,,O którym bałwanku mówię? ” – odgadywały o którym dziecku jest zagadka związana z ubiorem lub wyglądem. Kolejna zabawa polegała na inscenizowaniu ruchem opowieści „Lepimy bałwana” czytanej przez nauczyciela. Na koniec wysłuchały i uczyły się pierwszej zwrotki piosenki „Bałwan Pan”, zatańczyły do piosenki „Bałwankowa rodzinka” oraz wykonały pracę plastyczną.

 

« z 4 »

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.