Baśnie i legendy 2022
Dzisiejszego dnia rozwijaliśmy zainteresowania dzieci baśniami i legendami. Na początku zajęć dzieci obejrzały teatrzyk pt.: „Trzy małe świnki”, oraz wysłuchały legendy o „Smoku wawelskim”, Opowiadały o swoich ulubionych baśniach, oglądały książki / ilustracje różnych baśni i legend, niektóre tytuły były im już znane, a inne jeszcze nie, więc dzieci same próbowały nazwać baśń sugerując się ilustracją. Następnie uważnie wysłuchały wiersza ,,Książka moim przyjacielem”. Po rozmowie na jego temat dzieci wywnioskowały, że nie tylko ludzie i zwierzęta mogą być przyjaciółmi, a również książka, która pomaga rozwijać wyobraźnię i logiczne myślenie. Każde z dzieci chętnie wypowiadało się na temat swoich ulubionych bohaterów książkowych. Poprawnie odgadywały bohaterów zagadek ,,Z jakiej baśni pochodzę?”. Dzieci usprawniały technikę liczenia i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w ćwiczeniu ,,Liczymy karety”, określały która z kolei kareta jest: żółta, zielona, czerwona, niebieska itd. Słuchając opowieści dotyczącej różnych baśni dzieci ilustrowały ruchem tekst: wcielały się w rolę Czerwonego Kapturka, Jasia i Małgosi oraz Siedmiu Krasnoludków. Wspólnie wywnioskowaliśmy, że baśnie i legendy mogą mieć ze sobą wiele wspólnego: w obu przypadkach występują: rodziny królewskie, smoki, rycerze itd. Przedszkolaki wykonywały ćwiczenia oddechowe, które usprawniały mięśnie twarzy i narząd mowy. Grały w grę „Ja mam- kto ma?” z postaciami z baśni. Stworzyły też własny teatrzyk kukiełkowy, z wymyśloną przez siebie bajką, wcielając się w: aktora i widza. W zabawie orientacyjno-porządkowej ,,Król i królowa” tańczyły do wspólnie do piosenki B. Formy „Baśnie”. Układały w całość elementy ,,Bajkowych obrazków” , a podczas pobytu na świeżym powietrzu dzieci bawiły się w „Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy!” ćwicząc szybką reakcję na sygnał. Na koniec zajęć dzieci wykonały piękne prace plastyczne oraz „Smoki” z rolek papieru.