Dzień Czarnego Kota 2024

Dziś w naszym przedszkolu odbył się Dzień Czarnego Kota. Dzieci przyszły ubrane na czarno, z namalowanymi noskami i wąsami oraz kocimi uszkami – wyglądały uroczo i prawdziwie „kocio”.
Celem tego dnia jest promowanie pozytywnego wizerunku czarnych kotów, które w wielu kulturach są niesłusznie kojarzone z pechem, a przez to często padają ofiarą uprzedzeń i przesądów. Dzień ten obchodzony jest 17 listopada, głównie we Włoszech, ale coraz częściej zyskuje popularność w innych krajach, został ustanowiony przez włoskie stowarzyszenie ochrony zwierząt w 2007 roku. Czarne koty, mimo, że tak samo wyjątkowe jak koty o innych umaszczeniach, często są odrzucane w adopcjach lub, co gorsza, traktowane z niechęcią.
Na początku zajęć wszyscy wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „Kot Staś”, a następnie dzieci wysłuchały ciekawostek o kotach, poznając wiele interesujących faktów o tych tajemniczych zwierzętach np.: od czasów starożytnych czarne koty były uważane za symbol pecha, jednak w starożytnym Egipcie były one czczone, ciekawe jest to, że nie we wszystkich krajach czarne koty są symbolem nieszczęścia, w Szkocji, Anglii, Irlandii i Francji uważa się, że czarny kot przynosi szczęście. Warto zaznaczyć, że czarne koty są tak samo wspaniałe jak inne, mimo, że niektórzy niesłusznie wierzą w przesądy z nimi związane. Dzieci przypomniały sobie kilka czarnych kotów z bajek: kot Jess – przyjaciel listonosza Pata, kot Felix, Bonifacy, Czarny Kot z bajki Biedronka,  Rademens oraz Bastet – egipska bogini miłości. Czarne koty kojarzone kojarzone są często z czarownicami i mrocznymi legendami, są też symbolem elegancji i niezależności. W bajkach czarne koty mogą mieć różne charaktery: mogą być wiernymi towarzyszami bohaterów, tajemniczymi przewodnikami, a czasem figlarnymi, lekko złośliwymi postaciami, które pomagają, ale w swój własny sposób.
Dzieci wzięły udział w zabawie tropiącej, której celem było wykonywanie różnych zadań ukrytych w kopertach rozsianych po sali. Zadania, które miały wykonać dzieci to:
1. kocia mowa – dzieci miały naśladować różne odgłosy kota,
2. kocia gimnastyka – zadanie polegało na wykonywaniu ruchów przypominających kocie figury,
3. koci spryt – dzieci musiały wykazać się zręcznością przy wykonywaniu różnych czynności,
4. koci (nie)pech– zadanie polegało na „odczarowaniu” kociego pecha poprzez rozwiązywanie zagadek,
5. koci przysmak – dzieci miały udawać, że piją z miski,
6. koci wzrok – zadanie, w którym dzieci ćwiczyły spostrzegawczość,
7. kocia pamięć – ćwiczenie polegające na zapamiętywaniu szczegółów związanych z kotami.
Za każde wykonane zadanie, grupa otrzymywała „łapkę”, którą mogła przykleić na liście. Potem przedszkolaki zagrały w grę memory z obrazkami kotów, ćwicząc pamięć i spostrzegawczość. Kolejną atrakcją było układanie „kocich hieroglifów” – dzieci tworzyły zdania, używając symboli, co było ciekawym wyzwaniem rozwijającym ich kreatywność i wyobraźnię. Następnie przedszkolaki musiały pokonać ścieżkę, podążając po śladach kota, co wymagało od nich zręczności i skupienia. Na zakończenie dnia każdy wykonał tematyczną pracę plastyczną przedstawiającą czarnego kota.

 

« z 7 »

Możesz również polubić…

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.