Dzień Żyrafy 2025

Podczas dzisiejszych zajęć dzieci miały okazję bliżej poznać jedno z najbardziej wyjątkowych zwierząt świata – żyrafę. Temat wzbudził wiele emocji i zainteresowania 🦒
Dzień rozpoczęliśmy od wprowadzenia w temat poprzez wspólne zaśpiewanie piosenki „Zuzanna Żyrafa”, która wprowadziła dzieci w radosny nastrój i przybliżyła postać żyrafy w zabawny sposób. Następnie odbyła się rozmowa wprowadzająca, w trakcie której dzieci dowiedziały się wielu ciekawych informacji na temat żyraf np.:
– gdzie mieszkają żyrafy – żyją w Afryce, gdzie jest gorąco i rosną wysokie drzewa;
– co jedzą – ich przysmakiem są liście akacji, które zjadają, używając długiego, ciemnego języka (nawet do 50 cm!):
– dlaczego mają długą szyję – dzięki niej sięgają wysoko, do liści, których inne zwierzęta nie mogą dosięgnąć;
 – jak śpią – śpią na stojąco i bardzo krótko – zaledwie kilka minut naraz;
– jakie mają zmysły – żyrafy mają świetny wzrok i słuch, co pomaga im dostrzec niebezpieczeństwo z daleka;
– czy mają rogi – tak!, mają krótkie rożki zwane ossikonami, pokryte skórą;
– jak szybko biegają – potrafią osiągać prędkość do 60 km/h, ale zwykle chodzą powoli i dostojnie;
– czy wszystkie są takie same – nie!, każda żyrafa ma inny wzór plamek, zupełnie jak ludzie mają unikalne odciski palców.
Po rozmowie dzieci wskazywały części ciała żyrafy na ilustracji oraz uczestniczyły w zabawie dydaktycznej – dopasowywały wyrazy do odpowiedniej żyrafy – każda żyrafa miała na sobie jakiś symbol, a dzieci miały za zadanie dopasować do niej odpowiednie słowo – ćwiczenie to rozwijało logiczne myślenie i umiejętność kojarzenia. Dzieci wzięły też udział w zabawie matematycznej, „Karmimy żyrafę” w której rzucały kostką i liczyły oczka, a następnie dobierały odpowiednią liczbę liści akacji i „karmiły” nimi papierową żyrafę. Przegłaskiwały żyrafę – maskotkę rozwijając przy tym koordynację i empatię. Podczas zabaw ruchowych dzieci naśladowały chód żyrafy – chodziły powoli z wysoko uniesioną głową, a potem bieg żyraf ponad trawą, ćwicząc dużą motorykę. Zajęcia połączyły naukę z ruchem, obserwacją, liczeniem i zabawą, co pozwoliło dzieciom poznać to niezwykłe zwierzę w sposób angażujący i dostosowany do ich wieku. Dzieci chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i aktywnie uczestniczyły w każdej części zajęć. W końcowej części zajęć – części plastycznej – dzieci wykonały krajobraz z żyrafą, wykorzystując różne techniki: rysowanie, wyklejanie i kolorowanie. Na zakończenie każde dziecko otrzymało odznakę „Dzień Żyrafy” jako pamiątkę nietypowego dnia.

 

« z 5 »

Możesz również polubić…

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.