„Proszę, przepraszam, dziękuję Te słowa przyjaźń budują. Gdy często ich używasz To wszyscy Cię szanują.”
Celem dzisiejszych zajęć było wdrażanie zachowań akceptowanych społecznie, przypomnienie słów: przepraszam, dziękuję, proszę, do widzenia, dzień dobry oraz utrwalenie u dzieci nawyku do używania ich. Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy „Budujemy ciszę”, która miała na celu wyciszenie grupy. Następnie podczas ,,burzy mózgów ” dzieci naprowadzone rozmową i ilustracjami obrazującymi użycie owych słów w życiu codziennym, wypowiadały się swobodnie co to są „magiczne słowa” i kiedy je stosujemy. Odbyła się zabawa „Podaj dalej” – podczas której dzieci przekazywały sobie piłkę mówiąc: proszę – dziękuję. Wysłuchaliśmy opowiadania pt.: „Magiczne słowa trzy” S. Kraszewskiego i odbyliśmy rozmowę na temat „Co to znaczy – być grzecznym?” oraz „Tajemnicze słowa” w którym uzupełnialiśmy luki brakującymi słowami: proszę, dziękuję, przepraszam. Wyjaśniliśmy sobie także jak ważne jest używanie zwrotów grzecznościowych w codziennym życiu. Przedszkolaki uczestniczyły w zabawie ,,Prawda /fałsz” dzieci odpowiadały na stwierdzenia np.: Gdy kogoś uderzę mówię „dziękuję” ? podnosząc buźkę: uśmiechniętą-prawda / smutną-fałsz, w zabawie z wykorzystaniem rymowanki „Czarodziejskie słowa”, brały udział w inscenizacjach-w których sytuacjach stosujemy formy grzecznościowe, zamieniły się w czarodziejów i czarowały magicznymi słowami-dobierały się w pary i mówiły drugiemu dziecku coś miłego. Na koniec wykonały pracę plastyczną do tematu zajęć.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
Moje jedno dziecko bawiło i uczyło się w tym przedszkolu, drugie jeszcze jest i będzie przedszkolakiem. Zostawiając tutaj dziecko, mam poczucie, że jest bezpieczne i dobrze wychowywane, bo jednak w przedszkolu spędza dużo czasu. Opinią o przedszkolu są uśmiechy dzieci, a moje dziecko chętnie w tym przedszkolu przebywa, dlatego polecamy
Agnieszka