Dzień Matematyczny 2021
„Na jeden – klaśnij,
na dwa – skocz, trochę w lewą stronę zbocz.
Na trzy – machnij nogą prawą – ale zrób to bardzo żwawo.
A na cztery – mrugnij okiem,
pięć – maszeruj równym krokiem.
Sześć – oznacza podskok w górę, jakbyś chciał przeskoczyć górę.
Siedem to jest kroczek w prawo,
osiem – możesz bić już brawo.
A na dziewięć – „liczba” krzyknij!
I na koniec stojąc w miejscu wolno policz do dziesięciu!”
Dziś obchodziliśmy Dzień Matematyczny. Podczas tych zajęć dzieci rozbudzały zainteresowanie tą dziedziną nauki oraz rozwijały zdolność logicznego myślenia. Zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania na dywanie, dzieci dowiedziały jaki dzień dziś obchodzimy i czym jest matematyka. Wspólnie dzieliliśmy ten wyraz na sylaby oraz liczyliśmy, ile ma liter. Uczyliśmy się też stosować liczebniki porządkowe układając kolorowe paski i określając ich kolejność. Przedszkolaki wysłuchały wiersza J. Tuwima pt.: ,,Trudny rachunek”, rozwiązywały proste zadania tekstowe oraz zapoznały się z zapisem cyfrowym liczb. Ponadto dodawały i odejmowały za pomocą guzików oraz patyczków, układając przy tym działania. Uczestniczyły w zabawie ruchowej „9 czy 6”, zabawie z kostką – dzieci rzucały kostka, liczyły ile oczek wypadło i wykonywały odpowiednią ilość podskoków, a także zabawie matematycznej, podczas której należało odzwierciedlać ruchem treść wierszyka. Następnie słuchając krótkiej rymowanki dzieci wykonywały poszczególne zadania. Słuchając piosenki „How mamy fingers?” – dzieci pokazywały i liczyły w języku angielskim. Słuchając opowiadań matematycznych obliczały ile: owoców, motylków, klocków – zostało na tablicy. Odbyła się również zabawa matematyczna „Porządkowanie” – dzieci segregowały rzeczy do obręczy oznaczonych odpowiednią cyfrą. Zajęcia zakończyliśmy piosenką pt.: ,,Matematyka na wesoło” oraz tematyczną pracą plastyczną.