Dzień Konia 2023
Dzisiejsze zajęcia miały na celu rozwijanie zainteresowań przyrodniczych u dzieci oraz wzbudzanie zainteresowań końmi. Na początku zajęć dzieci rozwiązały zagadkę dotycząca konia oraz wysłuchały wiersza „Koń na biegunach” / bajki „Bajka o konikach z karuzeli” Wandy Chotomskiej i odpowiadały na pytania kontrolne do tekstu. Poznały budowę konia, kilka przykładowych ras koni np. Fryzjerski, Knabstrup, Tinker, Islandzki oraz nazwy umaszczenia koni: gniady, siwy, kasztanowy, kary; opisywały czym się różnią i dowiedziały się, że młody koń to źrebię. Przedszkolaki wzbogaciły swoją wiedzę o ciekawostki na temat koni np.: że konie śpią na stojąco, mimiką potrafią wyrazić swoje emocje, są terapeutami osób niepełnosprawnych i są bardzo inteligentne. Na podstawie ilustracji dzieci dowiedziały się jak wygląda codzienna praca przy koniach, zgodnie odpowiedziały, że dom konia to stajnia oraz porównywały pracę koni dawniej i obecnie. Poznały też chód konia: stęp, kłus, cwał, galop. Następnie wysłuchały wierszyka matematycznego „W gospodarstwie wiejskim” przeliczając poszczególne zwierzęta wiejskie. Podczas ćwiczeń gimnastycznych dzieci uczestniczyły w zabawie „Koniki”, „Konie ciągną wóz” oraz zabawie zręcznościowej „Konik na biegunach”. Dużo radości dostarczyły dzieciom masażyki w parach „Pisze pani na maszynie” oraz „Na wiejskim podwórku”. Podsumowaniem dzisiejszych wiadomości były pytania z którymi dzieci świetnie sobie poradziły:
– kto dba o konie?- weterynarz, kowal
– jak nazywa się dziecko konia? – źrebak
– jak nazywają się rodzice?- klacz, ogier
– jak nazywa się budynek w którym trzyma się konie? – stajnia .
Dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne caśladująć odgłosy konia (rżenie, parskanie, kwiczenie) oraz gimnastykowały swoje buzię i języki podczas wierszyka ,,Konik” – kląskały językiem, powtarzały iha-ha. Na koniec wykonały pracę plastyczną.