Dzień Kolorów 2024

Celem dzisiejszych zajęć było utrwalenie, rozróżnianie kolorów oraz nazywanie ich poprzez zabawy i aktywności artystyczne,  wspierają rozwój percepcji wzrokowej, zdolności manualnych oraz kreatywność u dzieci.
Dzień zaczęliśmy od rozmowy o kolorach, ich znaczeniu oraz przykładach występowaniu kolorów w codziennym życiu. Dzieci wymieniły znane im kolory i wspólnie podzieliliśmy je na kolory podstawowe i kolory pochodne. Następnie przedszkolaki wysłuchały wiersza „Kolory B. Formy”, i odpowiedziały na pytania dotyczące tekstu (np.: jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek itp.) / ,,Bajki o Białej Krainie i Czarnoksiężniku Koloruchu” i odpowiadały na pytania (np.: jak wyglądała Biała Kraina, jacy byli ludzie w tej krainie, co postanowił zrobić król, czy kolory które dostał wystarczyłyby pomalować całą krainę)? Dokańczały też zdania: żółty jak…, czerwony jak…, niebieski jak…itd. Wzięli udział w zabawie w skojarzenia, nauczyciel wymieniał kolor, a dziecko odpowiadało z czym im się kojarzy dany kolor, w zabawie dydaktycznej ,,Podstawowe kolory i ich pochodzenie” dzieci na białych kartkach nakładały kolory, które dostał król: czerwony, niebieski i żółty czyli barwy podstawowe i mieszając je uzyskiwały kolory pochodne. Przedszkolaki wykonały też doświadczenie „Wędrująca woda”, które pokazuje zjawisko kapilarne oraz to jak woda może przemieszczać się między pojemnikami – dzieci barwiły wodę i umieszczały końce pasków bibuły w szklankach, tak aby jeden koniec znajdował się w szklance z wodą, a drugi w pustej szklance obok i obserwowały przemieszczane się wody z napełnionych szklanek do pustych kubków. Utrwalając kolory dzieci odnajdywały w sali przedmioty / zabawki w podanym kolorze oraz wzięły udział w zabawach ruchowych z gumą i chustą animacyjną – np.: dzieci chodziły dookoła niej, a gdy usłyszały kolor ustawiały się na nim. Rozwiązywały też zagadki np.:
– gdy pada śnieg i jest zima, ten kolor świat przykrywa…,
– jakby się mleko wylało, bo dookoła jest…,
– liście są takie i trawa też, jaki to kolor, już pewnie wiesz…,
– marchewka zawsze ten kolor kryje, ale też takie bywają dynie…?
Na koniec dzieci brały udział w zabawie „Coś co jest… „, „Odszukaj kolor”. Na koniec wykonały pracę plastyczną związaną z kolorami.

 

« z 6 »

Możesz również polubić…

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.