Bezpieczna droga do przedszkola 2024

Zanim ulicę przekroczysz, otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna rzecz, by się na baczności mieć.
Najpierw w lewo, w prawo potem, jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga wolna już, swe kroki pewnie skieruj w przód.

Dzisiejsze zajęcia poświęcone były bezpiecznej drodze do przedszkola i bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Celem zajęć tego dnia było przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, kształtowanie odpowiednich nawyków oraz zwiększenie świadomości na temat bezpieczeństwa. Nasze zajęcia rozpoczęły się od krótkiej pogadanki na temat zasad ruchu drogowego. Następnie dzieci wysłuchały Przygód Fenka z których dowiedziały się jak ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na drodze oraz słuchanie dorosłych / historii o Super Kocie i o tym jak bezpiecznie przejść przez ulicę, zapamiętując „Super Koci Rap Bezpieczeństwa”: stop, popatrz, posłuchaj i pomyśl. Przedszkolaki opowiadały jak wygląda ich droga do przedszkola  czy przychodzą na nogach czy przyjeżdżają z rodzicami samochodem, jakie znaki mijają, czy przechodzą przez przejścia dla pieszych.  Uczyły się rozpoznawać kolory: czerwony, żółty, zielony, dowiedziały się co oznaczają kolory w sygnalizatorze świetlnym dla pieszych: czerwony – stój, zielony – idź. Określały kolory w sygnalizatorze świetlnym używając określeń u góry, na dole, w środku oraz układały je odpowiednio w kolejności. Dowiedziały się jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię, dlaczego ważne jest noszenie odblasków, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, dlaczego nie wolno wbiegać na jezdnię oraz jak ważne jest podróżowanie w foteliku i zapinanie pasów bezpieczeństwa. Poznały wybrane rodzaje jakie znaków drogowych: znaki ostrzegawcze – mają kształt trójkąta z czerwoną obwódką i ostrzegają o niebezpieczeństwach na drodze, np. zakrętach, przejściu dla pieszych, śliskiej nawierzchni; znaki zakazu – okrągłe, z czerwoną obwódką, wskazują na zakazy, np. zakaz wjazdu, wyprzedzania, ograniczenie prędkości; znaki nakazu – okrągłe, niebieskie, informują o konieczności podjęcia określonego działania, np. nakaz jazdy prosto, skręt w prawo, znaki informacyjne – prostokątne, niebieskie lub zielone, dostarczają informacji o drodze lub otoczeniu, np. informacja o autostradzie, parkingu, szpitalu, znaki kierunku i miejscowości – prostokątne, pomagają w orientacji i wskazują kierunki do miast czy miejscowości. Dzieci wskazywały poszczególne kształty znaków, obrysowywały je palcem na schemacie oraz w powietrzu. Podczas zabawy ”Czerwone – zielone” dzieci widząc kolor czerwony krążek stawały bez ruchu, a kolor zielony poruszyły się swobodnie. Rozwiązywały zagadki tj.: „Ma cztery koła i kierownicę i bardzo szybko mknie przez ulicę”. Wzięli udział w zabawie ruchowo- klasyfikacyjnej „Mój znak”, wykonały ćwiczenia logarytmiczne „Samochód”. Następnie wspólnie bawiliśmy się w grę edukacyjną „Zebra – przejście dla pieszych” – dzieci miały okazję wcielić się w role pieszych oraz kierowców, ucząc się właściwego zachowania na drodze, każde dziecko mogło przećwiczyć zatrzymywanie się na „czerwonym świetle” oraz bezpieczne przechodzenie na „zielonym”. Nie zabrakło również zabaw ruchowych z elementami muzyki, które dodatkowo wzmocniły zapamiętywanie zasad. Jako podsumowanie wiadomości dzieci segregowały fotografie, co wolno robić na drodze, a czego nie i wykonały pracę plastyczną. Wybraliśmy się także na pobliskie przejście dla pieszych przećwiczyć prawidłowe przechodzenie przez jezdnię.

 

« z 5 »

Możesz również polubić…

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.