Międzynarodowy Dzień Kropki 2019
15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Celem Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci kreatywności, pomysłowości i zachęcenie ich do tworzenia i działania. Dzisiejszy dzień dostarczył dzieciom wiele ćwiczeń wzbogacających wyobraźnię, pomógł poznać ich mocne strony, a przede wszystkim odkrył niektóre talenty drzemiące w każdym z nich. Zajęcia rozpoczęliśmy od historii kropki. Wszystko zaczęło się w 2003 roku za sprawą książki Petera H.Reynoldsa „The Dot ” (czyli “Kropka”). Opowiada o kropce, która zmieniła świat małej Vasthii, dzięki mądrej nauczycielce od plastyki, uwierzyła w siebie i poznała swój talent, inspirując tysiące nauczycieli do działania i celebrowania tego dnia. Przedszkolaki na zajęciach również poznały historię małej Vashti, która poruszyła ich serduszka. Dzięki tej krótkiej opowieści nauczyciele wraz z dziećmi odkrywają swoje talenty, poznają swoje mocne strony, które później mogą zaprezentować. Przedszkolaki zapoznały się z pojęciem „puentylizm „, który pojawił się po raz pierwszy w 1884 roku za sprawą malarza George’a Seurata. Innymi artystami tworzącymi w tym stylu są : Paul Signac, Camille Pisarro. Przedszkolaki oglądały pracę G.Seurata – „Wieża Eiffla „. Nie zabrakło oczywiście zabaw dydaktycznych z kropeczkami:
• Kto odnajdzie najwięcej kropek ukrytych w sali? –
Zabawy matematyczne:
•przeliczanie
•segregowanie
•układanie „pociągów” z kropeczek- porównywanie długości
•porównywanie liczebności zbiorów, itd.
Zabawy i radości tego dnia nie było końca. Na zakończenie w każdej grupie tego dnia powstały „kropkowe” dzieła sztuki – a każde z tych dzieł – było nietuzinkowe i wyjątkowe!